Birding in Bhutan

Lieven De Temmerman  ·  9 februari 2015  20:20, gewijzigd 9 februari 2015  20:28

Ik moet het nog lezen, maar dit is sowieso een schitterend verslag :-) ps: Technisch gezien is Ward's Trogon zeer goed te doen in Eaglesnest, en zelfs in Sikkim. De Honeyguide is te doen in Nagaland (en dat is op zich weer een uitdaging, dus wellicht toch best in Buthan!), Black-necked Crane aan Tso Kar en White-bellied Heron in Namdapha (ook hier Buthan beste plek)...

Peter Logtmeijer  ·  10 februari 2015  08:02

Een erg mooi verslag van een succesvolle trip! Heel herkenbaar die voorliefde voor de Himalaya. Ik heb ooit Nepal en in India, Naini Tal, Darjeeling en Sikkim bezocht. Nog een puntje wat betreft determinatie: de Scaly Thrush op de foto, lijkt mij eerder een Plain-backed Thrush (Zoothera mllissima). Hartelijke groet, Peter

Jelle Scharringa  ·  10 februari 2015  08:59

Inderdaad Zoothera mollissima.

Jurgen van der Meer  ·  11 februari 2015  13:36

Het is inderdaad een Plain-backed. Arjan Dwarshuis wees mij hier ook al op, op basis van de uniforme bovenvleugeldelen. Dank heren!

Tammo Meijer  ·  11 februari 2015  20:29

Inspirerend en informatief verslag! Een White-bellied Heron zo dichtbij zien en dan nog heel mooi vastleggen is wel heel gaaf. groet Tammo

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?