Jaarverslag 2014 - een spannend en veelbesproken jaar

Alwin van Lubeck  ·  31 december 2014  19:53, gewijzigd 31 december 2014  20:00

Buinerveen ligt in Drenthe en Schiermonnikoog en Vlieland horen bij Friesland! Verder leuk verslag :-)

August van Rijn  ·  1 januari 2015  10:38

Leuk verslag, maar de Ovsp en de Bruine Klauwier zijn al aanvaard dus hoeven niet in oranje

Edwin Schuller  ·  1 januari 2015  11:12, gewijzigd 2 januari 2015  08:09

Leuk verhaal! Paar suggesties: - Koereiger: groepjes tot wel acht (niet zes) bij elkaar (http://waarneming.nl/waar...). - Bij Bonapartes strandloper: een mooieR exemplaar. - Bij Balt. Mantelmeeuw: ik mis de meeuw uit Utrecht: http://waarneming.nl/soor.... - Bij Vale Gierzwaluw: acte de présence ipv acte de préséance - Bij het verhaaltje van Pieter z'n jaarlijst: een enter teveel in het verhaaltje van januari en een onnodige spatie voor de 3 in "November ( 358 soorten)". Bovendien rammelt de wiskunde in de eerste zin van Oktober: Moet dit niet zijn resp. 15 en 329?

Max Berlijn  ·  1 januari 2015  11:21, gewijzigd 1 januari 2015  11:22

Eigenlijk zou je de Stej/AzieRoBoTap en OBloTa toch ongeacht het oordeel van de CDNA voor een jaar record moeten kunnen tellen. Er is geen twitchbare AzieRoBoTap of Westelijke Blonde Tapuit gezien, in 2014, beide zijn goed gedocumenteerd dus zouden als +2 op de lijst kunnen, desnoods als spec.

Steven Wytema  ·  1 januari 2015  15:09

Max, ik weet niet hoe jij telt, maar als je een trapogan spec ziet wegschieten in de chinese bamboe dan tel je die toch ook niet? Idem met mat/glanskop, ringtail kiek, kuhls/scopoli's etc etc

Max Berlijn  ·  1 januari 2015  15:48, gewijzigd 1 januari 2015  15:51

Hmm er is een verschil voor mij tussen een lifelist en een jaarlijst, dat is punt 1 daarnaast is een wegschietende tragopan anders dan een "afgschalte" Oostelijke Blonde Tapuit, waarbij een aantal commissieleden hun poot stijf houden?...

Wietze Janse  ·  1 januari 2015  17:33

August, lees ff de notes vooraf ;-) Edwin, ga er later mee aan de slag.

Marcel Haas  ·  1 januari 2015  20:08

En met de aanvaarding van de Vlielandse Noordse Boszanger, is het record nu een feit! Gefeliciteerd Pieter! @Wietze: erg leuk verhaal weer! Zeer nuttig.

Ben Gaxiola  ·  1 januari 2015  22:34

De Meenatortel van Vlaardingen die Ben van As op 30 december ontdekte ontbreekt nog.

Jan van der Laan  ·  1 januari 2015  23:26

En de Taigarietgans werd op de valreep door de jaarlijsters binnengehaald.

Bas van der Burg  ·  2 januari 2015  00:01

Leuk verhaal heren! @Wietze de Baltische Mantelmeeuw van 26 september zat niet in Wassenaar maar Katwijk

Luuk Punt  ·  2 januari 2015  10:40

Wat een fantastisch jaaroverzicht!! Veel herkenning (helaas niet bij alle soorten ;-( )

Edwin Schuller  ·  2 januari 2015  10:52

Wietze, ik zie al wat aanpassingen. Top! Alleen bij Koereiger heb je nu een tikfout gemaakt, moet zijn: "zes toT acht". Of ben ik nu echt aan het kommaneuken? :)

Wietze Janse  ·  2 januari 2015  22:18, gewijzigd 2 januari 2015  22:18

Allen bedankt, weer een aantal zaken aangepast/toegevoegd.

Remco Wester  ·  4 januari 2015  00:24, gewijzigd 4 januari 2015  00:25

Hoi Edwin, als je dan komma's wil euh, vermenigvuldigen, dan wel correct hè: Koereiger, 28 oktober 2014, negen (9) ex, Korte Waarden Elburg (M. Jansen). Tevens groepsrecord Nederland... Maar weer een leuk, herkenbaar en leesbaar overzicht Wietze, Garry en Arnoud, dank!

Ivo Meeuwissen  ·  4 januari 2015  22:58

Prachtig overzicht Wietze! Erg fijn om zo het afgelopen jaar nog eens terug in herinnering te halen. Mag ik je erop wijzen dat, voor wat betreft de Ralreiger, Stevensweert in Limburg ligt en niet in Noord-Brabant? We hebben hier in de meest zuidelijke provincie, sinds 1980 moeten wachten op een nieuw twitchbaar geval, dus we waren er erg blij mee! Voor de rest alle lof voor het uitvoeren van deze flinke klus. Top!

Edwin Schuller  ·  5 januari 2015  08:12

Remco, je hebt helemaal gelijk! (http://waarneming.nl/waar...)

Wilma van Holten  ·  5 januari 2015  13:26

Mooi jaarverslag, veel gemist, maar leuk om mijn foto van de witkruintapuit te zien.

Marten Miske  ·  5 januari 2015  23:17

Dit bericht hebben we ontvangen van de eigenaren van boerderij Landlust: Mede namens mijn echtgenote Tineke, hartelijk dank voor de prachtige foto van de Afrikaanse Woestijngrasmus, die achter de boerderij Landlust zat. Wij hebben met plezier al de vele vogelaars door het land zien gaan. Respect voor het door allen volgen van de aanwijzing: het groene hek dicht doen. De foto hangt inmiddels in de woonkeuken. Wilt u deze dankzegging delen met uw leden? Groeten Cor en Tineke, Boerderij Landlust.

Jan Hein van Steenis  ·  12 januari 2015  23:56

En Nordhorn ligt in Duitsland: bedoeld wordt Noordhorn.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?