Afrikaanse Woestijngrasmus - verzoek eigenaar Kaasboerderij landlust

Remco Hofland  ·  1 december 2014  07:29

Da's jammer: ben net een uur geleden geland (weekje Bali, Sumba en Fraser's Hill, Maleisiƫ) en had gehoopt vanochtend nog de AfriWoeGra te kunnen bijschrijven - in mijn geboorteplaats nog wel ...

Remco Hofland  ·  1 december 2014  07:34

Overigens jl zaterdag wel nog 2 baltsende mannetjes en een vrouwtje Mountain Peacock-Pheasant getwitcht vlakbij Kuala Lumpur - zeer de moeite waard (later deze week foto'tje(s) op DuBi en video'tje(s) op SuBi)!

Ed van Boheemen  ·  2 december 2014  22:41

Ik begrijp dat er in bepaalde gebieden in NL sinds vandaag weer gejaagd mag worden (versoepeling maatregelen vogelgriep). Is het dan nu ook zo dat er in de Gnephoekpolder weer ge-soorten-jaagd mag worden? Of nog niet vanwege nabijheid Zoeterwoude?

Bas van der Burg  ·  3 december 2014  08:51

Volgens de informatie op www.rijksoverheid.nl, geldt in regio A (in ieder geval provincies ZH, NH en ZLD) ook na 3 december 2014 een totaal vervoersverbod en een jachtverbod

Max Berlijn  ·  10 december 2014  10:05

Volgens mij was er een verbod om de plek te betreden tot 10-12, is dat nu opgeheven?

Wietze Janse  ·  10 december 2014  13:13, gewijzigd 10 december 2014  13:13

Afspraak is dat nadat de vogelgriep-sancties aldaar zijn opgeheven we weer contact konden opnemen om te kijken wat er mogelijk is. Nog even geduld dus.

Marten Miske  ·  14 december 2014  20:24

Voor alle mensen die in de startblokken staan om te gaan zoeken naar deze zeldzame gast, slecht nieuws. Vanaf vannacht 00:00 worden de maatregelen rondom de bestrijding van vogelgriep versoepeld, omdat er de afgelopen 14 dagen geen nieuwe gevallen van vogelgriep meer zijn vastgesteld. Echter blijven de maatregelen in de 10km-zones rondom de besmette bedrijven helaas wel van kracht. Meer informatie te vinden op: http://www.rijksoverheid....

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?