Birding Frontiers, Challenge Series, Autumn

Sander Bot  ·  16 november 2014  16:59, gewijzigd 17 november 2014  13:28

Ook op voorraad bij Veldshop.nl. Vandaag besteld morgen in huis!

Gijsbert van der Bent  ·  16 november 2014  22:17

Nils, klopt het dat nergens staat vermeld welke soort er op de 'inleidende' foto's te zien is?

Max Berlijn  ·  17 november 2014  07:28

Die irritatie had ik ook al een beetje bij het boek. Verder erg leuk maar ik denk dat het "reservoir" van out of the box denken wel een beetje op is, maar laat me graag verrassen.

Nils van Duivendijk  ·  17 november 2014  08:33, gewijzigd 17 november 2014  11:56

Nee, een 'onderschrift' bij die inleidende foto's heb ik ook niet gevonden. Maar het is toch wel duidelijk welke soorten het zijn? (zeker na het bestuderen van het betreffende hoofdstuk... :-)) Ik vind overigens wel dat alle andere foto's wel wat meer uitleg hadden mogen hebben. Er blijft hier en daar wel wat liggen op die manier. Max, ben het niet met je eens hoor: volegns mij kan je nog 6 boeken vullen met 'out-of-the-box' materiaal. Jij zit misschien nog teveel in-the-box? :-)

Jan van der Laan  ·  17 november 2014  08:42

Ik vind het een erg leuk boekje. Veel dingen zijn natuurlijk al bekend, andere dingen niet. Kritiekpuntje vind ik dat er onder de foto's geen datum en locatie staat. Ben benieuwd wat 'WInter'gaat brengen.

Gijsbert van der Bent  ·  17 november 2014  11:16

Hartstikke inspirerend boekje al met al. De eerste nominaat Grote Bonte Specht die ik vind ga ik doorpiepen! 'Winter'' zal denk ik denk veel rotganzen, Canadese ganzen en sneeuwgorzen brengen. Nils, je kunt je recensie een meerwaarde geven door alle soorten te benoemen op de inleidende pagina's. Magnus Robb heeft ooit eens een enorme recensie gemaakt (een halve Dutch Birding) over een geluiden-CD. Heel verhelderend was die...;-)

Rinse van der Vliet  ·  17 november 2014  20:40

Gijs, als je zijn recensie over de 'Schulze' bedoelt, waren alle recensies maar zo als die. De meeste andere recensies over vogelwerken zijn naar mijn idee vooral tijdschrift- of website vulling. Iig de enige recensie die ik meer dan eens heb gelezen.

Guus van Duin  ·  17 november 2014  20:40

maar die major major is toch wel in Nederland gezien ..? volgens mij een van de beesten dat ik in mijn kast heb staan (Gorredijk 23 jan 1973) ook een m. major. uit mijn hoofd: 1972 was een invasiejaar ...

Gijsbert van der Bent  ·  17 november 2014  21:31

Dat een soort ooit al in Nederland is gezien sluit piepen toch niet uit Guus? ;-)

Albert de Jong  ·  25 januari 2015  14:31, gewijzigd 25 januari 2015  14:31

Ik vind het ook een inspirerend boekje en kan me goed vinden in de recensie van Nils. Het is zo'n boek dat je in het najaar in je auto hebt liggen. De aanpak van Garner c.s. is natuurlijk erg prikkelend door het out-of-the-box-denken. Persoonlijk zou ik graag zien dat er eens wat uitgebreider in een soort gedoken wordt (ben wat meer van de complete overzichten). De hoofdstukjes in het boek zijn wel erg beknopt. Zo mis ik het volwassen vrouwkleed van de amerikaanse blauwe kiek bijvoorbeeld. En waarom geen plaatje van zo'n bruine tjif die op DNA een tristis blijkt te zijn (daar hebben we in DB zo'n mooi artikel over gehad). De tekeningen vind ik her en der ook tegenvallen, een puntje dat Nils ook noemt: baardgrasmussen te contrastrijk, tjiffen met een te kleine snavel, te felle stuitjes van de robotappen en de gierzwaluwen zijn veel te licht. Verder kwam ik best wat spelfoutjes tegen (Tim Wolf?) die met een redactieslag er zo uit zouden zijn gehaald. Ik hoop dat in het deeltje 'Winter' een leuke meeuw aan bod komt.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?