Big Day Peru: vogelen voor de wetenschap

Herman van Oosten  ·  15 september 2014  09:13

Dag Paul, dank voor dit verhaal! Heb je zelf de drie geportretteerde LSU soorten al in Peru? Groet, Herman van Oosten.

Paul van Els  ·  15 september 2014  19:39, gewijzigd 15 september 2014  19:40

Hoi Herman, hoewel mijn Peru lijst al ruim boven de duizend staat, heb ik alleen Conioptilon gezien. De Wetmorethraupis is momenteel niet gegarandeerd veilig te bezichtigen in Peru, zo heb ik vernomen.

Herman van Oosten  ·  15 september 2014  20:24

Ai! In 2006 was i dat wel, en (beide!) barbets in 2013 idem :) Enfin, ik hoop binnen een paar jaar weer terug te gaan -op zoek naar de voorspelde Zimmerius uit de laatste HBW! t Beste, Herman.

Dušan Brinkhuizen  ·  17 september 2014  22:58

Wetmorethraupis is prima te doen vanaf de weg in Nangaritza vallei (Ecuador) met auto/openbaar vervoer. En geen gevaarlijke indianen in de buurt! Als je de soort perse voor je Peru lijst wilt kun je naar Labyrinto reservaat en dan loop je naar het grensbordje (waarop staat; pas op voor oude landmijnen!), heb ze daar ook gezien. Hele gave tangare.

Garry Bakker  ·  17 oktober 2014  09:39, gewijzigd 17 oktober 2014  09:39

De heren hebben het voor elkaar gekregen! 354 soorten in 24 uur. Zie http://www.lsubigday.org en hun facebookpagina.

Dušan Brinkhuizen  ·  17 oktober 2014  17:15

Dan heeft me laten weten dat ze echt "terrible" weer hadden. Felle zon tussen 8:00-13:30 dus lage activiteit. Volgens hem zouden ze anders dichterbij de 400 gekomen zijn. Hier in Ecuador heb ik een team en route klaar staan maar ik weet niet wanneer we gaan toeslaan. De aanpak zal iets anders (andersom) zijn; in de ochtend beginnen in Amazone laagland en dan in de loop van de dag omhoog werken in de Andes.

Lieven De Temmerman  ·  18 oktober 2014  21:27

Zo zou ik het ook doen (van laag naar hoog, en ergens halfweg terug of op andere kant eindigen). Doorsnede N-Ecuador (Oost+West?). Veel succes, Dušan!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?