Roodborstlijster in Noordhollands Duinreservaat

Gijsbert van der Bent  ·  28 april 2014  07:33

Van harte Lonnie. Het hoeft ook niet (veel) beter te worden dan deze soort. Net zo goed mag wel. We hebben ook nog Roodkeellijster, Naumans Lijster en....... Overigens is jouw 'type-photo' erg goed!

Max Berlijn  ·  28 april 2014  08:20

Lonnie bedankt en nogmaals excuses voor het duwwerk bij aankomst bij de scoop van Teus, ontoelaatbaar van mijn kant.

Folkert Jan Hoogstra  ·  28 april 2014  10:04, gewijzigd 28 april 2014  10:04

Kan iemand uitleggen waarom dit vermoedelijk een 2kj mannetje is?

Garry Bakker  ·  28 april 2014  10:19

Ja, op basis van literatuur: mannetje vanwege de dieprode borst; een 2kj vanwege de lichte toppen en randen aan middelste en grote dekveren en de nog niet uitgesproken diepzwarte kop met grijze veertjes door het zwart. Van een adulte man zou je in april een 'mooier' kleed verwachten.

Max Berlijn  ·  28 april 2014  10:26

August van Rijn  ·  28 april 2014  12:11

Geweldige ontdekking Lonnie, gefeliciteerd ben blij dat ik de vogel had teruggevonden had flink gebaald als ik deze gedipt zou hebben. Ps tevens wil ik ook iedereen mijn excuses aanbieden voor mijn verwarrende piep, wou daarna meer info doorgeven maar mijn telefoon viel op dat moment uit omdat de batterij leeg was.

Roel Schwartz  ·  28 april 2014  12:19, gewijzigd 28 april 2014  12:20

Proficiat Lonnie met deze fantastische ontdekking en ook nog mooi kunnen fotograferen. Arnoud had net de nieuwe Nederlandse soortenlijst klaar :-)

Klaas van Dijk  ·  28 april 2014  14:03

Lonnie, van harte gefeliciteerd met deze geweldige ontdekking. Mooie (digiscoop)foto van jezelf van de Roodborstlijster en mooie foto van Arjan van jou.

Leo JR Boon  ·  28 april 2014  20:20

Toch handig die mobieltjes! Thanks!

Dick Groenendijk  ·  28 april 2014  20:47

Naast de felicitaties voor Lonnie, wil ik graag ook een compliment van de dienstdoende boswachters overbrengen aan alle vogelaars. Ze waren zeer te spreken over het 'zelf regulerende vermogen' van de grote groep vogelaars en vonden het erg leuk en aanstekelijk om het enthousiasme te zien. Over het algemeen ging het dus allemaal erg goed en dat in een relatief kwetsbaar terrein en in de broedtijd. En dat is natuurlijk aan ieder van jullie een pluim waard!

Arnoud B van den Berg  ·  28 april 2014  23:41

..... niet alleen dank aan Lonnie voor het zo snel wereldkundig maken van zijn ontdekking maar zeker ook aan de dienstdoende boswachters, die zich zo positief opstelden en behulpzaam waren

Ed van Boheemen  ·  29 april 2014  06:27

Dank Lonnie en ook August! Dankzij jullie een fantastische middag gehad! Gevierd met een broodje goulashkroket bij de Patatoloog en 's avonds thuis nog eens met een rummetje cola!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?