Twee weken Cuba Libre

Lieven De Temmerman  ·  5 februari 2014  11:02

Fijn verslag. Ik denk wel dat 10 dagen te kort kan zijn om ook nog Cuban Kite binnen te koppen…

Gijsbert van der Bent  ·  15 februari 2014  15:58

Leuk Theo! Lijkt me lekker vogelen daar. Ik zal je verslag ook aan Truus laten lezen. Die is eerder geneigd een vakantie te boeken dan ik. Zelfs als het ongetwijfeld voor een (groot!) deel een vogelvakantie zal gaan worden. Ik kom zelf net terug uit Gambia. Ook heel mooi vogelen daar! Vanochtend in Katwijk wat tellingen gedaan voor SOVON en Vogelwerkgroep Berkheide. Daar word je dan, met de tropen nog in je hoofd, behoorlijk sikkeneurig van. Wat een armoede! Enfin, het voorjaar komt er weer aan.

Albert de Jong  ·  18 februari 2014  19:20

Gijsbert, sikkeneurig? Wacht maar totdat de eerste fitis weer zingt, en je de blauwborst in je atlasblok hoort.

Gijsbert van der Bent  ·  19 februari 2014  00:36

Hoi Albert, van de eerste zingende Boomleeuwerik gisteren ben ik een heel klein beetje opgeknapt. Maar zeker nog niet helemaal. Het blijft drie keer niks hier.

Ricardo van Dijk  ·  20 februari 2014  19:31

Hoi Theo, Mijn foto's van Cuba (waar we elkaar tegenkwamen) staan inmiddels op: http://observado.org/user... (oef, wat was die bee-hummingbird een lekkere soort...)

Lieven De Temmerman  ·  13 februari 2019  10:00

Kleine aanvulling: een kleine 5 jaar na dit verslag ben ik er in geslaagd om ook eens in Cuba te landen. Alle endemen zijn te doen op een dag of 5, maar dan moet je een klein beetje gek zijn :-) Zo is bij Trinidad de Cuban Gnatcatcher, Palm Crow en Giant Kingbird redelijk goed te doen, en in combinatie met een gelukje voor Plain Pigeon (Guira of Zapata) hoef je de lange rit naar Najasa niet meer te doen. Dan moet je je geluk wel weten af te dwingen... Mij was Plain Pigeon (Antillean endeem) en Cuban Parakeet (Cuba endeem) niet gelukt, verder nog Bahama Mockingbird en Thick-billed Vireo gedipt op de winderige (en zeer trashy / kapotgewaaide) cayos. Beide soorten zijn nog wel te doen met wat meer tijd, maar die had ik helaas niet. Verslag op cloudbirders en alle soorten op observado. 

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?