The International Hula Valley Bird Festival

Theo Muusse  ·  12 december 2013  00:31

Ik ben in 2000 geweest. Samengevat: geweldige vogels en geweldig geplukt. Mijn duurste trip ooit. Theo

Jan Hein van Steenis  ·  12 december 2013  17:11

De Hermon ligt natuurlijk eigenlijk niet in Israel, maar is een door Israel geannexeerd stuk Syrië... als dat niet zo was, was ik er overigens nooit geweest. Vogelen in een verlaten Neve Ativ in november vond ik echt helemaal niets (ik vond ook nog eens niets). Midden mei was het leuker (vooral bovenop de Hermon), hoewel ik ook geen 100% score haalde (ik wacht nog steeds op bergvink of rotsmus). Qua bescherming hebben de vogels het in Israel natuurlijk beter getroffen dan in de omringende landen maar dat is ook niet zo moeilijk...

Gert Ottens  ·  13 december 2013  13:02

Als iemand die er bijna woont, kan ik iedereen een laat najaar/wintertripje naar (noord-)Israël aanraden! Het weer is doorgaans (maar niet nu; en ik ga volgende week weer...) aangenaam en de vogels super. Monniksgier 'moet' ik er nog, dus die ga ik ook maar 'es proberen. En trouwens, Sander, die rietgans: Toendra of Taiga? (Toendra heb ik er al) Ook de Golan (ja, ik weet het, Jan-Hein, eigenlijk ook Syrië) kan heel goed zijn in de winter en zo zijn er nog meer leuke plekken, o.a. voor Rotskruiper (Har Arbel) en andere goodies. Maar goed, ik ga donderdag voor de 41e keer, dus wat weet ik nou...

Joop Kooijman  ·  23 december 2013  11:45

4 jaar geleden ben ikmook in november in Israël geweest (en in bezet Syrië...). Zie het verslag uit 2009: http://www.everyoneweb.co.... En ik ben lekker al 60 keer in Spanje geweest...

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?