Frank Rozendaal 1957-2013

Max Berlijn  ·  7 december 2013  08:33, gewijzigd 7 december 2013  13:30

Ik zag Frank nog in 2011 bij het Klein Waterhoen in de Flevo samen met Gerard Steinhaus. Hij was voor mij een grootheid toen ik de DB wereld instapte, goed gebekt en vaak vol humor. 57 is toch veeeeel te vroeg.

Jelle Scharringa  ·  7 december 2013  09:52

Ook voor mij komt dit als een grote schok. Hoewel we elkaar de laatste jaren uit het oog zijn verloren, bewaar ik bijzonder goede herinneringen aan onze gezamenlijke reizen in de jaren 80. In 1977 gingen we al met de auto van zijn moeder voor een paar honderd gulden naar de Varangerfjord, samen met Cock Reijnders. Blikken opwarmen en wild kamperen kostte vrijwel niets. Met een met de hand gevangen jonge Laplanduil gingen we door het bos lopen en we werden zoals verwacht, aangevallen door de moeder. Daarna gingen we naar Java en Sumatra, in een tijd dat er nog geen veldgidsen bestonden, alleen oude geillustreerde artikelen van Hoogerwerff. Verder verbleven we meer dan een maand op Mount Kinabalu om vogels te vangen(om te fotograferen en weer los te laten). De eerste vleermuis die daar in het net hing bleek een nieuwe soort voor de wereld. Frank had vaak wilde ideeen, zoals met een slagnet Bathawks vangen in de monding van een vleermuizengrot, hetgeen zowaar lukte. Zijn prestaties voor de wetenschap worden hierboven door Arnoud gememoreerd. Ik wens Carla en Max heel veel sterkte toe. Jelle

Arnoud B van den Berg  ·  9 december 2013  13:20

PS: To the list of species newly described by Frank, the Taiwan Bush Warbler Locustella alishanensis can be added (Rasmussen, Round, Dickinson & Rozendaal in Auk 2000).

Arnoud B van den Berg  ·  9 januari 2014  17:40, gewijzigd 9 januari 2014  17:42

Max Berlijn  ·  9 januari 2014  19:18

Mooi gedaan!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?