Sperweruil in Zwolle

Jan Hein van Steenis  ·  25 november 2013  18:01, gewijzigd 25 november 2013  18:04

Op geenstijl nemen de meeste mensen het zowaar voor de vogelaars op. Dat kan natuurlijk helemaal niet! Zijn er nog gazonnetjes omgeploegd daar? Overigens is "eindelijk" voor een soort die nog maar acht jaar geleden gezien is wel wat overdreven. Past beter op Ivoormeeuw, Brilstern of Grote Kanoet (en gezien het feit dat ik die laatste gezien heb, zal het die wel weer worden)!

Marc Plomp  ·  25 november 2013  18:18

Een filmpje van de Sperweruil is te zien op www.vogelinformatiecentru...

Garry Bakker  ·  25 november 2013  18:42, gewijzigd 25 november 2013  21:14

Dank voor de suggestie m.b.t. de kop Jan Hein, heb er nu gortdroog 'Sperweruil in Zwolle' van gemaakt. De naam van dat beest spreekt immers al genoeg tot de verbeelding, laat staan de plaats ... Iets van de strekking "Nu al inflatiesoort" had natuurlijk ook gekund.

Jan Hein van Steenis  ·  25 november 2013  22:31, gewijzigd 25 november 2013  22:31

Koot en Bie zeiden het al: Zwolle, zonder dolle, is een èndestad! Het is dat ik hem niet in het donker wil zien, want Zwolle is voor mij verrassend dichtbij!

Edwin Schuller  ·  26 november 2013  15:33

"Een treinmachinist merkte hem het eerst op, maar het was Jos Schouten die hem onafhankelijk daarvan in de namiddag van 24 november ontdekte, op naam bracht en het nieuws verspreidde, onder meer via waarneming.nl." De "treinmachinist" heet Anne Reitsma en mag op zich ook wel bij naam genoemd worden. Ook hij ontdekte hem, bracht hem op naam en verspreidde het nieuws via waarneming.nl. Ere wie ere toekomt.

Garry Bakker  ·  26 november 2013  19:21

Edwin, bedankt voor de informatie, ik heb de tekst wederom grondig gewijzigd.

Edwin Schuller  ·  27 november 2013  09:27, gewijzigd 27 november 2013  19:09

Top!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?