Van adviseurs, coaches, hazen en broekjes

Lennaert Steen  ·  18 november 2013  22:34

Gefeliciteerd Pieter (& Maartje)!! Echt een indrukwekkende lijst.

Jos van den Berg (birdingtexel.com)  ·  19 november 2013  08:52, gewijzigd 19 november 2013  09:02

Leuk stukje over dit sympathieke stel met hun even sympathieke 'coach'. Mijn ontmoeting enkele jaren geleden met Pieter en Maartje (en Tonnie en Wil) in Chiang Saen, Thailand staat me nog goed bij.'s Avonds bleven Pieter en ik nog even zitten aan de Tiger (of was het Chang) en hadden een goed gesprek. Het jaarrecord is jullie van harte gegund. Gefeliciteerd!

Jelle Scharringa  ·  19 november 2013  09:07

Maar 1 bekeuring op 75000 km, dat is ook een record...

René van Rossum  ·  19 november 2013  09:41

Helemaal met Jos eens, een sympathiek stel die het van harte gegund is ! Gefeliciteerd en ik denk dat er toch nog wel een soortje bij komt... Mooi geschreven Gijs !

Remco Wester  ·  19 november 2013  17:58, gewijzigd 19 november 2013  18:05

Geweldig hoe het Maartje en Pieter is vergaan dit jaar. Met steun van mensen veraf en dichtbij. En een onwijs goed vogelrijk jaar. Mis alleen eerlijk gezegd wel Maartje op de/een foto in het stuk hierboven. Valt me wel vaker op dat ze net niet op foto's staat of benoemd wordt. Terwijl zij óók over het record van Alwin is gegaan. Van mij uit daarom ook heel veel bewondering voor Maartje. Zij trekt er net zo hard aan en 't is wel eens lastig lijkt me als je samen in zo'n Big Yearstrijd zit en je mist er net een paar op je echtgenoot.

Garry Bakker  ·  20 november 2013  09:41

@Remco, daar heb ik inderdaad even wat aan gedaan: zie boven! Met dank aan Mary van der Es voor het maken en delen van de foto.

Gijsbert van der Bent  ·  20 november 2013  13:21

Inderdaad Remco. Sinds de jaartelling (en ik denk ook wel sinds het verschijnen van de mens op aarde) is er nog nooit iemand geweest die zoveel soorten in 1 jaar tijd in Nederland heeft gezien als Pieter Doorn. In zijn slipstream (of was het eigenlijk andersom...?) is Maartje kampioen bij de vrouwen geworden en op plaats 2 in het algemeen klassement gekomen. Ik geloof met maar twee soorten minder dan Pieter. Had ik moeten vermelden inderdaad.

Joop Scheijbeler  ·  20 november 2013  14:05

Leuk artikel, gewoon verdiend door hard werken. heb er nog een klein stukje aan mogen bijdrage met het terugvinden van de Blauwstaart in de Kwade Hoek. Ik zie jullie blijde gezichten nog, en weg waren jullie weer op naar de volgende soort de Alpengier !

Max Berlijn  ·  20 november 2013  16:17, gewijzigd 20 november 2013  16:18

Ha Pieter en Maartje, wat gaan jullie volgend jaar doen, gewoon twitchen in NL en vogelreizen maken? Er zijn nog al wat jaarlijsters die na zo'n jaar stopten zo zie ik Jan Wierda helaas nooit meer.....

Ed van Boheemen  ·  21 november 2013  18:51

Prachtig verhaal! En gefeliciteerd natuurlijk! Leuk jullie ontmoet te hebben bij de Vale Gierzwaluw op Vlieland! Succes nog deze "laatste loodjes".

Edwin Schuller  ·  25 november 2013  12:18

En inmiddels alweer achterhaald door de actualiteit!

Rob van Maanen  ·  26 november 2013  13:56

Leuk om te lezen hoeveel plezier jullie hebben in het "vogelen"! Groet Rob van Maanen

Will Schep  ·  26 november 2013  20:35

Goed gedaan, jongens ! En jij, Pieter, bent natuurlijk een mazzelpik, dat Maartje net zo geniet van deze hobby als jijzelf ! Dit soort echtparen zijn behoorlijk dun gezaaid... Alleen dan is het mogelijk om zo'n onwaarschijnlijk record te vestigen, I'm sure.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?