Tweede Birding Rally Challenge Peru Ruta Nor-Amazónico – juni 2013

John van der Woude  ·  11 september 2013  09:05

Geweldig verhaal! Goed initiatief, ook de sponsoring door het ministerie. Ik vroeg me nog af (en met mij mogelijk anderen die net als ik wel Zuid-Ecuador en Zuid-Peru hebben bezocht maar nog niet Noord-Peru) hoeveel lifers deze trip je heeft opgeleverd. Dus omdat ook voor jou dit gebied nieuw was. Bij de Catalanen ontbrak Dani misschien? Die zou het er niet bij laten zitten!

Lieven De Temmerman  ·  12 september 2013  01:42

Mooi en herkenbaar verslag, al heb ik er wat langer over gedaan, niet alle gebieden gedaan (en ook hier en daar wat gemist!). 1 kleine bedenking: Plumbeous Euphonia wordt reeds vermeld in Valqui, en ik weet van minstens 1 ander verslag waarin de soort wordt vermeld. Misschien dan niet officieel, maar ik kan me niet inbeelden dat dit nog maar de 2de officiële geval is voor Peru...

Paul van Els  ·  12 september 2013  09:29

@John: Precies 101 lifers. @Lieven: officiele=gedocumenteerde. Alle waarnemingen per locatie zijn overigens zichtbaar in E-bird.

Dušan Brinkhuizen  ·  17 september 2013  05:03

Vanuit Tarapoto niet even door naar Plataforma? Maar ok, misschien heb je Scarlet-banded Barbet al gezien... Interessant zo'n race. In Ecuador doen wij jaarlijks een CBC met zo'n 120 man (ABA tel-regels). Vorig jaar was het 491 soorten binnen de cirkel in 24 uur!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?