Pap met veel krenten: augustus 2013

Edwin Russer  ·  1 september 2013  17:43

Fraai overzicht Garry!

Gijsbert van der Bent  ·  1 september 2013  23:28

Knap gedaan Garry! Met het late voorjaar in gedachten had ik gedacht dat het 'najaar' ook later zou zijn. Met het was nog niet eens september, en dan al zo'n waslijst.

Peter Lindenburg  ·  1 september 2013  23:47, gewijzigd 1 september 2013  23:48

indrukwekkend overzicht; en dan mis ik nog de door de deelnemers van het JNM-kamp op Vlieland ontdekte roodkopklauwier!

Richard Reijnders  ·  2 september 2013  10:03

Lekker om te lezen, op geen fout te betrappen, mooie plaatjes erbij. Perfect!

Peter de Knijff  ·  2 september 2013  11:51

Leuk overzicht. Die Morinellen schaarste is niet vreemd. Wij krijgen in het najaar meestal de hogere aantallen als er wind uit het westen of noordwesten is. Die stuwt dan de trekbaan die normaal via onze westerburen loopt net langs de Nederlandse kust. In het voorjaar is het net andersom. Dan heb je oostenwind nodig (maar niet te veel) om ze vanuit centraal/oost Europa in Nederland te krijgen. Ik heb dit niet systematisch geanalyseerd, maar de aantallen die op de Maasvlakte in de jaren 80 en 90 van vorige eeuw (toen ik vrijwel ieder weekeinde op de Maasvlakte was in de goede tijd) bevestigen dit.

Leo Heemskerk  ·  2 september 2013  13:39, gewijzigd 2 september 2013  13:40

Mooi verhaal. Mis alleen de volgende vangsten van Stuikrietzanger 4 augustus VRS Castricum en 9 Augustus Eemshaven @Richard wel scherp blijven!

Richard Reijnders  ·  2 september 2013  13:45, gewijzigd 2 september 2013  13:54

Ik bedoelde taalfouten, Leo. En struikies zijn saai. Die van de Ooijse Graaf was natuurlijk wel leuk, vooral omdat meteen de dag erna een veld werd gevangen. Dat was natuurlijk wel erg sterk..

Toy Janssen  ·  2 september 2013  14:02

Mooi actueel stukje Garry!!

Luuk Punt  ·  2 september 2013  18:57

Fijn herkenbaar stukje, Garry!

David Uit de Weerd  ·  2 september 2013  21:31

Mooi hoor! Is dit een voorbode op het in de toekomst volledig digitaal gaan van het tijdschrift (waarbij leden via wachtwoord artikelen kunnen downloaden)?

Gijsbert van der Bent  ·  2 september 2013  22:10

Volledig digitaal??? Ik wil PAPIER op z'n tijd (elke twee maanden dus zo ongeveer). Glanzend, geurend en aaibaar, en over 100 jaar nog zonder problemen te lezen. Met waardevolle en grondig gecheckte en in betrekkelijke rust tot stand gekomen content, in een gezaghebbende context. Wil ik ook graag voor betalen. Desnoods het dubbele.

Gijsbert van der Bent  ·  2 september 2013  22:12

Wat niet wegneemt dat het bovenstaande heel leuk is hoor, en goed gedaan! Zoals ik hierboven al heb gezegd.

Marianne Wustenhoff  ·  3 september 2013  00:14

Tjonge wat een maand. Fraai overzicht heb je gemaakt! Een kleine correctie die de kleinste jager in het binnenland nóg 'binnenlander' maakt: de Ronde Venen en de Waverhoek liggen in de provincie Utrecht.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?