Vogelen en andere ongemakken in Gabon

Gijsbert van der Bent  ·  3 juni 2013  10:50

Kop op Gerard. Al die neushoornvogels moeten de pijn een beetje verzachten. En jou kennende zal komt die akelige kraai nog wel een keertje.

Jan Hein van Steenis  ·  3 juni 2013  17:50

Nou, mijn trip zou ook verpest zijn zonder kaalkopkraai. Dan mis je toch liever de Dja River Warbler.

Lieven De Temmerman  ·  4 juni 2013  09:10

volgende keer toch maar een muskietennet meedoen als je enkele uren stilzit?

John van der Woude  ·  5 juni 2013  23:19

Het contrast met onze Gabonreis in 2009 kon haast niet groter. Nollie en ik logeerden de volle twee weken bij familie in de Shell-compound bij het kustplaatsje Gamba, en elke dag konden we met hun 4WD op pad om zelf vogels te zoeken in de omgeving. Voor ons was de geheimzinnige African River Martin de belangrijkste doelsoort en die zagen we uitgebreid, in grote aantallen, en van dichtbij. Uiteraard was de soortenlijst korter dan op Gerard’s reis, maar evengoed hadden we 75 lifers, en zowat elk half uur hornbills, waaronder White-crested, White-thighed en Black-casqued. Op de compound huisde bovendien een grote groep Rosy Bee-eaters. Onze reis viel een half jaar na de tragische dood van Rob Goldbach, en we waren dan ook erg beducht voor bos-olifanten. Op de compound, waar de olifanten ’s nachts mango’s komen zoeken, zijn de Shell-werknemers op straffe van ontslag zelfs verplicht de auto te nemen als ze ’s avonds bij collega’s op dezelfde compound op bezoek willen. Zo gevaarlijk zijn die beesten dus, en terecht waren Gerard’s gidsen dus ook op hun hoede. Gamba ligt in een gevarieerde natuurlijke streek en we hadden er een fantastisch mooie tijd. Mocht iemand familie of kennissen hebben bij Shell daar, laat die kans niet onbenut. Zie verder mijn verslag op http://bit.ly/15KzT2l...

Gijsbert van der Bent  ·  19 juni 2013  23:54

Mooi verslag ook John!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?