Dutch Birding-weekend 2013

Martijn Bot  ·  15 mei 2013  10:48

Leuk verslag. Wat ik wel vreemd vind is dat, om te winnen, een soort twitchbaar moet zijn. Verreweg de beste soort was de Poelsnip, zeer goede vondst, goed genoeg gedocumenteerd (zal worden aanvaard, als je het mij vraagt), en een "suffe" gestreepte strandloper, die nou eenmaal veel meer de neiging heeft open en bloot rond te lopen, gaat er met de kijker vandoor. Zuur, en in mijn ogen onterecht. Maargoed, dat is achteraf discussieren over vooraf vastgestelde spelregels, dat heeft weinig zin. Misschien moet ik dan zelf maar een Vogeldag gaan organiseren met andere regels ;-).

Wietze Janse  ·  15 mei 2013  10:59

Hoi Martijn, zoveel Nederlanders, zoveel meningen ;-) En om discussies te voorkomen zijn er duidelijke regels gesteld, en daarop zal iedere organisator zijn eigen variaties hebben, geen probleem, als ze maar duidelijk zijn. En het was in dit geval, zoals ook in het verslag gemeld, beslist geen gemakkelijke beslissing!

Albert Noorlander  ·  24 mei 2013  10:13

Zomaar even een vraag. Is er in die regels dan ook een definitie gegeven voor de twitch? Ik bedoel, stel dat er nog 2-3 vogelaars op tijd gekomen waren om de Poelsnip te zien is het dan een twitch?

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?