Geelsnavelduiker op het Grevelingenmeer + aankondiging bootexcursie

Steven Wytema  ·  15 februari 2013  22:02

ter info: Zojuist de 45e aanmelding ingeschreven! De tocht gaat dus door en de kosten zullen iig de €10 niet overschrijden.

Max Berlijn  ·  15 februari 2013  22:09, gewijzigd 15 februari 2013  22:10

"De vogel leek te schrikken van de boot" + "vanaf de kant en onder veel betere lichtomstandigheden", ben ik nou gek?

Steven Wytema  ·  15 februari 2013  22:20, gewijzigd 16 februari 2013  09:49

Nee hoor Max, alleen een bepaalde visie/instelling. Ik heb de vogel ook al gezien vanaf de kant (alhoewel minder goed), maar ik las ook al dat Thijs Fijen hem vlak langs een boot heeft zien gaan, en -hopelijk lees je dat ook- veel bevredigende "beeldvullend"/"fotografeerbaar" momenten zijn er vanaf de vaste wal niet geweest. nooit geschoten... (en tis maar een tientje hé ;))

Jaap Denee  ·  16 februari 2013  09:05, gewijzigd 16 februari 2013  09:06

Dat laatste lijkt me nooit een argument om te gaan, Steven: het uitblijven van „bevredigende beeldvullende/fotografeerbare momenten” is altijd de reden waarom mensen dichterbij gaan en vervolgens voor weer een rel zorgen. Terughoudendheid is op zijn plek en een bootexcursie is in zo’n geval dan per definitie discutabel. Er zullen heel duidelijke afspraken met die schipper en de opvarenden gemaakt moeten worden: afstand bewaren/niet recht op de vogel af varen en rust/stilte op het dek bewaren. Heb je Mark Hoekstein gebeld over zijn ervaring met de vogel vanaf de boot?

Steven Wytema  ·  16 februari 2013  09:58

Even ter info voor iedereen: Uit de laatste berichtgevingen lijkt de Geelsnavelduiker niet bepaald 'handtam', maar soms redelijk goed benaderbaar. Ik heb gisteravond al met de schipper gesproken en het is hem duidelijk dat we erg voorzichtig te werk (moeten) gaan, en indien gewenst frequent de motor afzetten. Een telescoop kan dus ook regelmatig gebruikt worden en het lijkt me nuttig om deze mee te nemen! Vanavond zal een mail uitgaan naar alle deelnemers met duidelijke instructies over het gedrag op de boot. We zullen proberen de vogel dichterbij te benaderen, maar de rust van de vogel staat hierbij voorop. Er wordt zo veel mogelijk informatie verzameld over gedrag en afstand om dit tot een geslaagde excursie te maken!

Steven Wytema  ·  16 februari 2013  21:58, gewijzigd 20 februari 2013  11:31

Ik heb zojuist de mail gestuurd naar (de contactpersonen van) alle deelnemers. Iedereen tot morgen 10.00! Als je geen mail hebt gekregen stuur dan even een mailtje naar hetzelfde emailadres of bel even naar 0641014690. edit: Ik zie dat de mail wel verstuurd is, maar niet aangekomen! Ik probeer het nogmaals. excuses voor het ongemak

Steven Wytema  ·  16 februari 2013  22:48, gewijzigd 20 februari 2013  11:33

Voor degenen die geïnteresseerd zijn: De optie voor 24 februari staat nog steeds open. Stuur een mail naar hetzelfde emailadres als je geïnteresseerd bent. De excursie gaat natuurlijk alleen door als de vogel gemeld is.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?