GullFest 2012 - Varanger in de nawinter

Michel Veldt  ·  17 januari 2013  11:50

Leuk verhaal Vincent!! Wij waren met een groep in Zweden dat weekend en hadden het er gekscherend over dat we ook nog wel een dagje Gullfest mee zouden kunnen pakken als die laplanduilen gelukt waren. Zou hier graag een keer heen willen en hoop dan ook dat ze het organiseren van dit evenement nog een paar jaar vol gaan houden! De meeste excursies en activiteiten zijn betaald neem ik aan?? Bijvoorbeeld die drijvende schuilhut voor de eiders en die hondensleetocht? Groet Michel

Gijsbert van der Bent  ·  17 januari 2013  21:19

Mooi verhaal en mooie plaatjes Vincent! Klinkt allemaal erg interessant, zelfs voor iemand met sneeuw- en ijsvrees als ik.

Nils van Duivendijk  ·  18 januari 2013  18:43

Heerlijk verhaal Vincent! En met een niet te onderdrukken lach denk ik: zeer herkenbaar, mooie herinneringen. @Michel: de activiteiten waar vervoer voor nodig is (de meeste) moet je los boeken. Je kan dus net dat eruit pikken wat je het meest interessant vindt. Voor een fotograaf als jij is Hornoya natuurlijk een droomplek. De drijvende eider-hide ligt in de haven van Batsfjord dat vaak over land in die tijd nog onbereikbaar is, dus vraag eventueel Tormud Amudsen voor de haalbaarheid daarvan (linkje naar zijn site in verhaal van Vincent). @Gijsbert: koud? Op dit moment is het daar een paar graden warmer dan bij ons (dooi dus!). Maar Varanger is meteorologisch een hele maffe plek en die temperatuur kan in een paar uur weer heel anders zijn. Enerzijds is het puur Arctisch, anderzijds kan de golfstroom voor een enorme tempering/nivellering van de temperatuur zorgen (ook ’s zomers, want 18+ wordt niet elk jaar gehaald). Tristan Reid had tijdens Gullfest 2012 geen enkele keer handschoenen aan (lastig met fotograferen zei hij..., de grapjas). Maar dat is dan ook een echte bikkel, want hoewel goed te doen was het natuurlijk het af en toe behoorlijk koud!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?