De Bemanevika meren: een onontdekt paradijs op het achtste continent

Peter de Knijff  ·  29 december 2012  10:20

Allemaal heel fraai Johannes, maar NIETS over de Madagascar Kelpmeeuw? gr. Peter de Knijff

Max Berlijn  ·  29 december 2012  15:20

en wie houd er nu niet van eenden???? Die Kelpmeeuw is dat al een soort trouwens, if so, dan zijn er drie neem ik aan, Afrika, Zuid-Amerika, Madagascar??

David Uit de Weerd  ·  30 december 2012  09:06

Mooi verhaal Johannes!!

Hans Bossenbroek  ·  31 december 2012  22:16

Respect. En inderdaad leuk om te lezen.

Eduard Sangster  ·  1 januari 2013  11:56

Mooi verhaal! En toch is de Helmet Vanga de soort van de vakantie?

Teus Luijendijk  ·  1 januari 2013  17:44

Een clean-up waarvan ik niet had durven dromen! Ongetwijfeld een unieke ervaring.

Lieven De Temmerman  ·  1 januari 2013  19:20, gewijzigd 1 januari 2013  20:58

Nog aan de tocagaz gezeten? ;-) Mooi verhaal, die Serpent-eagle is me drie weken daarvoor niet gelukt op die plaats... Ik had niet gedacht dat Sl-b-Flufftail ook daar zat! Nu nog Helmet Vanga op die plek vinden (wordt waarschijnlijk niets, maar goed) en het noorden van Madagascar krijgt eindelijk de aandacht die het verdient...Er rijdt overigens ook nog een tractor tussen Bemenavika en Bealanana op donderdagen, misschien nog een low-budget alternatief voor mensen met veel tijd... En de Peregrine Fund ging zijn best doen om nog een Serpent Eagle te zenderen als ze een broedend exemplaar vinden, dus er is nog potentieel om die soort daar de komende jaren te vinden.

Johannes Fischer  ·  3 januari 2013  13:24

Allen bedankt voor de commentaren! Er zit trouwens in dit gebied ook een nest van Henst's Goshawk, ook al jaren, voor de mensen die deze soort gemist hebben in het normale circuit...

Ben Wielstra  ·  27 augustus 2014  14:32

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?