Landelijke BigDay 2012

Folkert Jan Hoogstra  ·  29 mei 2012  22:40, gewijzigd 29 mei 2012  22:41

Leuke route en nagenoeg hetzelfde beeld als onze TOH dag. Staartmees en heggenmus zijn verassend lastig, wij hadden geen zomertaling, maar op 1 plek zwarte ruiters en ook wij hadden verassend veel sperwers. Jammer dat jullie niet wisten dat de zeearend een nieuw nest heeft en dat net toen jullie de hut bij het jaap deensgat in gingen er in het roodkeelplasje een waterral begon te roepen. Daarnaast is mijn ervaring dat roodhalsfuten in maart 's nachts nog redelijk goed te doen zijn, maar dat ze in mei bijna altijd stil zijn. Ik mis onder andere buidelmees en grauwe klauwier in je verslag. Niet naar gezocht? En hoe zit het met houtsnip? gr. Folkert Jan Hoogstra

Thijs Fijen  ·  30 mei 2012  10:55

Jep, dat is jammer. Roodhalsfuut hebben we ook niet meer geprobeerd omdat het te ver was (en te koud en te winderig). Buidelmees lag niet op de route, nergens niet. Grauwe Klauwier was op welgeteld 1 plek een beetje do-able, maar dat kostte 45 minuten (te lang dus) en Houtsnip is een keiharde bonus omdat je die alleen in schemer kan doen en toen zaten we in de Maashorst en in het Lauwersmeer (beide geen topplekken voor die soort).

Steven Wytema  ·  3 juni 2012  00:27

Heerlijk verslag om te lezen, brings back good memories!! Ik ben heel erg benieuwd hoever jullie kunnen komen in een goed jaar en met meer ervaring. Als de omstandigheden het toelaten doe ik graag weer een (aantal) keer mee! Die 187 moet toch een keer te breken zijn :)

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?