DB goes Pelagic: zondag 15 januari 2012

David Uit de Weerd  ·  30 januari 2012  19:01

Mooi stukje Miranda!

Miranda Zutt  ·  30 januari 2012  20:17

Thanxs! Overigens had Debby nog geinformeerd waarom al die schepen daar lagen en ze kreeg het volgende antwoord: De ankerplaatsen op zee worden voor verschillende doeleinden gebruikt : Ligplaatst bezet en wachten tot hij vrij is. Handel. Wachten tot prijzen van olie of rijst, tarwe, mais stijgen. Er worden schepen gehuurd en beladen met producten en naar een bepaalde regio in de wereld gestuurd en dan geprobeerd te verkopen. Het grootste gedeelte van de ankerplaatsen wordt nu wel gebruikt door schepen zonder werk. De container schepen en de tankers hebben het op het moment het slechste. Dit nog even ter aanvulling.

Gijsbert van der Bent  ·  31 januari 2012  00:21

Door op zee te liggen sparen de schepen ook heel veel havengeld uit...

Ben Wielstra  ·  18 maart 2012  17:48, gewijzigd 18 maart 2012  17:55

Haha weten jullie nog die keer dat we 50 Papduikers op een tocht zagen? O nee, wacht, dat is pas deze mei.

Sander Lagerveld  ·  20 maart 2012  11:28

Hoe is het toch mogelijk dat Keizer Pelagics de boot in één dag vol krijgt terwijl ze gaan donquichotten op een slechte plek, terwijl er nog steeds plaatsen beschikbaar zijn voor de Doggersbanktocht?

David Uit de Weerd  ·  21 maart 2012  13:57, gewijzigd 21 maart 2012  13:59

Netwerken heet dat anno 2012... ;-)) Ik denk de combinatie van NW-storm voorafgaand en inspelen op de goede kans op Papegaaiduiker. Ik zou graag met jullie trip meegaan, ware het niet dat ik niet nog twee-drie extra vrije dagen kan opmaken. Plus de vraag wat je in mei gaat missen aan vastewal (Don't go away in May and Remember, be back in September...). Veel succes en plezier!

Jan Hein van Steenis  ·  21 maart 2012  19:52

Ik denk dat het zeker meespeelt dat de trip in het weekend was. Als je op vrijdagavond vertrekt en op zondagnacht terug komt ben ik wel te porren voor een meerdaagse tocht...

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?