Dutch Birding Vogelweekend 2012 UPDATE: LEES HIER HET PROGRAMMA!

Gijsbert van der Bent  ·  28 oktober 2011  12:35

Het ziet er naar uit dat we geen optredens met m´n bandje de Driftkickers hebben op die data, dus count me alvast maar in! Lekker, kan ik eindelijk een serieuze gooi naar die verrekijker doen (of zit die niet meer in het prijzenpakket?).

Marc Plomp  ·  8 augustus 2012  15:49

Gijs Swarovski in samenwerking met het Vogelinformatiecentrum stellen een heuse CL 8x30 beschikbaar voor de soort van de week, ik denk dat jij dan wel voor de bruine klauwier gaat. mooi kijkertje voor Truus

Gijsbert van der Bent  ·  8 augustus 2012  16:31

Count me in! Is Maskerklauwier ook goed?

Wilma van Holten  ·  1 oktober 2012  20:12

Drie lezingen van Harvey van Diek, die krijgt het druk! Ik heb er weer zin in.

Harvey van Diek  ·  3 oktober 2012  12:12

Ja Wilma, je bent niet zo maar van me af. Overigens ben ik al druk bezig om de presentaties in elkaar te draaien. Sterker nog, niet alleen Kazachstan komt aan bod, maar ook Kirgizië.. Gelukkig zijn het maar korte presentaties, van een uur...

Hans Bossenbroek  ·  4 oktober 2012  09:16

Ik voorspel voor na die lezing minimaal een Humes!

Marc Plomp  ·  10 oktober 2012  01:03

vergeet niet op te geven voor het buffet, gezellig met elkaar eten en daarna uitbuiken bij de mystery

Joop van Ardenne  ·  16 oktober 2012  11:35

Wie heeft dit jaar de verrekijker gewonnen en met welke vogelsoort?

Gijsbert van der Bent  ·  16 oktober 2012  12:54

De verrekijker ging naar de ontdekker van een tweede Aziatische Roodborsttapuit, bij Langedam (ergens in de Slufter). Ferry van der Lans was de gelukkig. Het is niet de eerste keer dat de Aziatische Roodborsttapuit soort van het weekend wordt.

Max Berlijn  ·  16 oktober 2012  21:25

?? Het liep tot en met maandag (zie aanhef van dit stukje), dan zou Diederik hem toch moeten winnen met de SiBoPi!

David Uit de Weerd  ·  16 oktober 2012  22:11

Max, van slag door de grote groep van acht Roodhalsganzen? In de vierde alinea staan de spelregels precies uitgelegd. Dit weekend weer bootje naar Vlie? :)

Max Berlijn  ·  17 oktober 2012  07:59, gewijzigd 17 oktober 2012  08:00

hm rare spelregels het weekend duurde tot en MET maandag maar die dag telt niet mee? Alleen het kwaliteit in soorten al (SiboPi versus Aziribotap).....Rare jongens die regelmakers, en David tot zaterdag op Westkapelle voor een gierzwaluwtje rond de kerk met al die zuiden wind...

August van Rijn  ·  17 oktober 2012  11:19

http://waarneming.nl/waarneming/view/71700525 Had de winnaar kunnen zijn

Gijsbert van der Bent  ·  17 oktober 2012  11:20

Max, volgens Wim Wiegant hoef je op Vlieland maar een dennenbos met gras in te lopen en je hebt een SiBoPi. Dus of een Siberische Boompieper nu zo veel zwaarder is dan een Sib. Robotap zou ik niet ze stellig durven beweren. En ze (Sibopi) zitten nu zelfs al op Ameland! Als Arjan en ik wat meer geluk hadden gehad (en het niet zo hard had geregend) hadden we de Sibopi op exact dezelfde plek op zaterdag al gevonden (en de kijker gewonnen), maar helaas. Voor Texel is Sibopi overigens wel veel zwaarder dan de Az. Robotap. De tweede pas, na de eerste voor NL in het verre verleden.

August van Rijn  ·  17 oktober 2012  11:38

Volgens dutch avifauna de vierde en als je die van Rutger meetelt de vijfde

Gijsbert van der Bent  ·  17 oktober 2012  12:51

Bedankt!

Max Berlijn  ·  17 oktober 2012  20:38, gewijzigd 17 oktober 2012  20:40

Nou die van Ameland werkte niet echt mee, Ik blijf zeggen SiBoPi is beter dan AziRoBoTap, het weekend loopt tot en met maandag en zie de link van August, op 13-10 was er al een. Tevens trekt/trok de Texel vogel vele vasteland twitchers. Als ik Diederik (of Rutger) was zou ik er werk van maken :-), toch een leuk kijkertje...

Gijsbert van der Bent  ·  18 oktober 2012  09:13

Nou Max, ik vraag me af hoe lang je dit gaat volhouden. Nu de influx van SiBoPi inmiddels Pestvogelachtiger proporties heeft aangenomen....

Max Berlijn  ·  18 oktober 2012  12:41, gewijzigd 18 oktober 2012  12:58

Wel gaaf al die SiBoPi's en eeh nooit in het binnenland (volgens mij 0 waarnemi ngen hiervan in europa??). Over de kwaliteit van een soort; het wordt moeilijk kiezen tussen een AziRoBoTap of een SiBoPi, maar wat als ze nou een Witbandkruisbek of Grote Kruisbek hadden gevonden? Gevoelsmatig voor mij persoonlijk allemaal beter dan een AziRoBoTap. Trouwens begrijp me goed ik misgun de winnaar niets.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?