Hoe een 'onzekere' Amerikaanse Oeverloper toch nog iets moois werd …

Luuk Punt  ·  4 augustus 2011  07:27

Mooi verhaal, Rob!

Gijsbert van der Bent  ·  4 augustus 2011  11:15

Lang leve Joost! Spannend verhaal Rob. Zelfs toen het beest al door honderd plus man was gezien en 100 procent zeker was, was ik teleurgesteld toen ik net aankwam en de vogel aan de overkant van de plas zag lopen, vanwege die rare ´borstband´ dus. Gelukkig kon ik bij mensen met een echte scoop zien dat het wel degelijk om ´spots´ ging, en om een gekleurde snavel en een iets andere ´outline´, en kon ik mee met de euforie (al had ik ´m natuurlijk graag nog ietsje dichter gehad). Wat een soort! Toen ik drie jaar geleden op Trinidad en Tobago was, was elke ´oeverloper´ een Amerikaanse, maar toen zag je er echt helemaal niks aan, want het was november. Ik voorzie meer waarnemingen op korte termijn gezien de ´influx´ ook in de UK dit jaar.

Max Berlijn  ·  4 augustus 2011  12:04

Gijs, vriend!!

Arnold Meijer  ·  4 augustus 2011  12:58

@Gijs Gaat Max binnenkort weer op reis dan?

Edwin Russer  ·  4 augustus 2011  13:06

Het wordt toch eens tijd dat je een echte scoop gaat aanschaffen, Gijs:-))

Marc Plomp  ·  4 augustus 2011  13:23

Gijs kom een keertje langs in het Vogelinformatiecentrum, daar hebben echt goede telescopen en mooie filmbeelden van am oeverlopers. Dagje Texel, nooit weg

Arnold Meijer  ·  4 augustus 2011  14:00

he he he geen reclame Marc! Je vergeet trouwens de koffie.

Gijsbert van der Bent  ·  4 augustus 2011  14:47

Mijn scoop is perfect! Mits het heel zonnig weer is... Marc, volgende week zaterdag ben ik op Texel, om zelf nog even die Roodkeelstrandloper te herontdekken, om een scoop te testen, en voor m´n werk natuurlijk.

Marc Plomp  ·  4 augustus 2011  17:08

Oh ja Arnold heeft gelijk, koffie, dus Gijs, de koffie en scoop staan klaar

Bas van der Burg  ·  5 augustus 2011  09:53, gewijzigd 5 augustus 2011  10:11

Leuk verhaal Rob! Wel bizar dat er in België nu een andere vogel zit op pak 'em beet 40-50km afstand van Rilland.

Rob Sponselee  ·  5 augustus 2011  11:41

Tja, het wonder der lage landen zeggen we dan maar... En hoe zat het toch ook alweer met die Grote Trap? Eerst bij Rilland en daarna? Juist ja, in België...... Maar bij dat geval ging het om dezelfde vogel. Overigens dank aan degene die positieve reacties hebben geplaatst.

Leo Heemskerk  ·  10 augustus 2011  22:21

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?