Tragopan hunters

Ben Wielstra  ·  31 juli 2011  04:05

Fantastisch verhaal weer Max! Wat een soorten!

Max Berlijn  ·  31 juli 2011  10:39

Mensen, Wacht even met bellen tot na 12-08. Ik ben momenteel op dat nummer ivm vakantie niet bereikbaar, en eeeeh houd AmOevo even vast..

Garry Bakker  ·  31 juli 2011  13:07, gewijzigd 31 juli 2011  13:09

Jurjen, de onafhankelijkheid van DB betwisten is in dezen wel wat vergezocht, BB is toevallig een van de weinige die in dit theater ook een mooi verhaal over het gebied in kwestie heeft geschreven, dus dan mag Max (als volstrekt onafhankelijk auteur) dat hier ook gewoon vermelden. Mvg, Garry (als redacteur verantwoordelijk voor bovenstaande).

Arnold Meijer  ·  2 augustus 2011  09:58

Mooi verhaal Max. En ik lees overigens alleen drie maal Birdquest, maar misschien heb ik het toch niet goed genoeg gelezen?

Max Berlijn  ·  2 augustus 2011  10:26

Mensen, het is helemaal niet mijn bedoeling om reclame te maken voor welke reisorg. dan ook. Ik werk voor een verzekeringskantoor en heb geen belangen bij al de genoemde reisorganisaties. Ik heb de linkjes alleen vermeld omdat je daar dit soort reizen kan vinden en boeken als je wil. Ik wens alle personen die proberen een leefbaar inkomen te verdienen middels onze hobby het allerbeste, mogelijk had ik dat ook moeten doen. Jurjen, weet dat het echt geen vetpot is voor al die eigenaren van reisorganisaties, alleen in de jaren 80 is er door diegene die de RBA's in de UK opzetten veel geld verdient, verder ken ik niemand die er echt rijk mee is geworden. Groet Max

Arnold Meijer  ·  2 augustus 2011  11:41

zelfs met mijn t-shirts en stickers verdien ik geen reet

Leo JR Boon  ·  2 augustus 2011  12:05

Misschien moet je onderbroeken laten bedrukken Arnold dan zit er wellicht een reet aan :-)

Leo JR Boon  ·  2 augustus 2011  12:05

Misschien moet je onderbroeken laten bedrukken Arnold dan zit er wellicht een reet aan :-)

David Uit de Weerd  ·  2 augustus 2011  20:25

@Max: is het een idee om een Nederlands bankrekeningnummer (liefst Rabo..., maar jij bent vermoedelijk 'aanhanger' van een andere instelling) te vermelden, dan kan iedereen zo storten.

Lieven De Temmerman  ·  5 augustus 2011  14:53, gewijzigd 5 augustus 2011  14:54

Temmincks Tragopan is een topsoort, en de foto's zijn zeker ook niet mis! De beste plek hiervoor blijft echter Wolong in Sichuan, waar ze af en toe gewoon het pad versperren (eigen ervaring!), een aanrader. Heb je ook nog Blyth's Tragopan gehoord of gezien, Max? En ergens (al) een spoor van Gould's Shortwing in die tijd van het jaar rond Sela pass? En ik zou het bijna nog vergeten, maar hoe ging het met de Liocichla? Ter aanvulling: Eaglesnest is ook te bereiken via andere kanalen dan Peter Lobo ;-)

Max Berlijn  ·  6 augustus 2011  01:18

Lieven, dank voor je commentaar, helaas nog steeds te vroeg voor Goulds S. (mei/juni is de beste tijd), Blyth's gehoord op 10 meter (man en vrouw) maar niet gezien (bleven in/achter de bamboe). Liocichla makkelijk elke dag te doen rond Lama Camp. Groet Max

Ben Wielstra  ·  6 augustus 2011  08:36, gewijzigd 6 augustus 2011  08:36

Wat een ding is dat zeg, zo'n Gould's Shortwing. Die zou ook zeker z'n eigen stukje verdienen.

Max Berlijn  ·  7 augustus 2011  13:44

Ooit, ooit een speciaal tripje!

Vincent van der Spek  ·  9 augustus 2011  14:26, gewijzigd 9 augustus 2011  14:27

Sweet memories, Max! Mooi verhaal. Toen ik zonder birdingbreaks.nl in Sichuan was zag ik inderdaad bij Wolong een waanzinnig mannetje. Maar mijn ene medereiziger kreeg de kop maar niet in beeld, de ander zag helemaal niets. En ik maar volledig uit mijn dak gaan (ik mocht daarna niet meer voorop lopen). Droomsoort! Later nog een vrouw met jong in Wawu Shan. Binnenkort een verhaaltje over je pelagic in Madeira?

Max Berlijn  ·  12 augustus 2011  10:23

Nou daar moet ik nog even over nadenen na het missen van die BB Stormpetrel..., hoewel ik ben wel erg blij met mijn 5+ Zino's op zee, had ze alleen in de bergen gehoord en wat gezien (voornamelijk witte buikjes maar met de nachtkijker ook iets meer) dus da's een goede verbetering.

Jan Hein van Steenis  ·  23 augustus 2011  16:59, gewijzigd 23 augustus 2011  17:02

Voor een verslag vrij van commerciƫle bijbedoelingen kunnen jullie natuurlijk het beste lezen wat Henk Hendriks over Eaglenest & Mishmi Hills geschreven heeft.

Max Berlijn  ·  25 augustus 2011  10:56, gewijzigd 25 augustus 2011  10:57

aha, jullie waren ok laat (Mei) daardoor wel Purple Cochoa!, wat een beest is dat niet, wij hadden er elke dag meer aan het eind van ons verblijf (meestal alleen te horen maar twee maal echt heel mooi in de scoop), ze kwamen echt binnen toen. Verslag volgt van de winter denk ik (veel werk).

Max Berlijn  ·  11 december 2011  22:40

Bijgaand het verslag van de trip: http://77.167.75.191/doc/doc00319.pdf

Max Berlijn  ·  15 december 2011  23:17

In het verslag een hele belangrijke soort vergeten Snowpartidge, hier een linkje naar een filmpje van de waarneming: http://www.youtube.com/watch?v=15dHWsTET84&list=UUGtoMFQuS_fBHMb-IBd73mQ&index=1&feature=plcp

Max Berlijn  ·  17 januari 2014  14:55, gewijzigd 17 januari 2014  15:03

Het heeft even geduurd maar Dalveer zijn Opticron kijker is vandaag mede door Rob ter Ellen van Ringfoto Voorburg op de bus naar Hannu Jannes die hem in Maart zal overhandigen aan hem tijdens een trip in Noord India.

Max Berlijn  ·  12 maart 2014  07:31

Dalveer heeft gisteren de kijker van Hannu Jannes gekregen. Happy man. Ik kan hem aanraden als gids op dalveersinghcsl@gmail.com in heel India maar voornamelijk het gebied rond Bharatpur en Chambal. Hij werkt ook o.a. Met Birdingbreaks voor zover ik weet.

Max Berlijn  ·  28 mei 2014  13:50, gewijzigd 28 mei 2014  13:51

Mark Beaman heeft de afgelopen week in west India Western Tragopan (most dangerous area ever birded, with three particpans) Sclaters Monal en Blyth's Tragopan gezien. Drie mega zeldzame kippen. Plaatje van de Western op http://www.birdquest-tour... (ff wachten, komt vanzelf langs)

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?