Update - Op de Irrawaddy, Myanmar

Max Berlijn  ·  17 mei 2011  09:56

Keizerreiger, wauw!!! een van de moeilijkste soorten in de wereld. Gaaf, Max

Wouter van Gestel  ·  17 mei 2011  22:29

Prachtig verslag van een mooie reis. Lijkt mij zeker een boek dat het goed zou doen in mijn boekenkast. By the way, in het begin wordt melding gemaakt van de Ivoorsnavelspecht waar sinds 2004 geen beelden meer bekend zijn. Echter, ik vond laatst een online artikel over deze soort met beelden die op zijn minst intrigerend zijn. De DBA webredactie was er nog niet uit in welk deel van deze website het eventueel vermeld kan worden, maar voor de geinteresserden, hier alvast de link: http://asadl.org/jasa/resource/1/jasman/v129/i3/p1626_s1?isAuthorized=no Wouter van Gestel

Rob Gordijn  ·  17 mei 2011  23:19

De UFO sectie denk ik ;)

Lieven De Temmerman  ·  18 mei 2011  09:56

Zeer onderhoudend, ik kijk uit naar het boek! Birma biedt waarschijnlijk meeste kans voor White-Bellied, maar die is ook ook nog wel hier en daar te doen in Arunachal en Assam. Buthan is gewoon pokkeduur maar daar ga je dan ook voor de totaalbeleving.

Jan Hein van Steenis  ·  18 mei 2011  10:43

Die Keizerreiger is blijkbaar redelijk betrouwbaar in Nameri (Arunachal Pradesh) in november. Lijkt me een leuke trip om met een Hagenees te maken: Kaziranga en Kèzahrègah. En wat betreft die ivoorsnavel: dat is een artikel van Mike Collins, die inderdaad meer verstand heeft van akoestiek dan van vogels. Zoek maar eens op "Fishcrow" en "Ivory-billed Woodpecker". Uren vermaak!

Max Berlijn  ·  18 mei 2011  12:09

He Jan Hein, Laat ik nou een ex Hagenees zijn. Van Nameri weet ik niets (ik was er in April) wel van Kaziranga. Het zou nu mogelijk zijn verder het park in te gaan dan hiervoor mogelijk was en dan op de beste plek van de reiguhhh (op zijn haags uitspreken) te komen??

Jan Hein van Steenis  ·  18 mei 2011  13:56

Ha Max, Ik denk dat Peter Lobo meer weet...

Hans Pohlmann  ·  18 mei 2011  20:02

Kèzahrègah...geniaal. Ik kom niet meer bij!

Roy de Haas  ·  26 mei 2011  10:52

Mooi verhaal Gerard, kan niet wachten tot het boek gepubliceerd is!! En die schitterende Keizerreiger moet ik daar snel opzoeken, we hebben hem dit jaar in Nepal inderdaad niet gevonden !!

Gijsbert van der Bent  ·  4 juli 2011  10:57

Inmiddels is het boek er. De verkoopprijs is 17,50 euro, met porto 19,80 euro.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?