Ethiopië - vogelland in opkomst

Henk Radstaak  ·  3 april 2011  19:06

Schitterende plaatjes Sjoerd Vooral de Wattled Crane en de Hartlaub's Bustard, prachtig

Justin Jansen  ·  3 april 2011  22:04

Gaaf verslag!

Ben Gaxiola  ·  4 april 2011  13:12

Zeker. PS Sjoerd, je hebt op de groepsfoto jouw naam met die van Bas verwisseld.

Ben Wielstra  ·  4 april 2011  14:10, gewijzigd 4 april 2011  14:10

Jij hebt ook alles door Ben! Ik heb het alvast aangepast Sjoerd. Als je bezwaar hebt dan wil ik je wel weer Bas noemen natuurlijk.

Ben Gaxiola  ·  4 april 2011  14:33

Valt wel tegen, hoor. Wat ik me trouwens wel nog afvraag is wat Bas is gaan doen vanaf 22 februari...

Ben Wielstra  ·  4 april 2011  14:47

ALLES!

Jan Hein van Steenis  ·  4 april 2011  16:50

Ik zag twee jaar geleden een lezing van Nic Borrow, maar die noemde Ethiopië een vogelland in neergang... wat door oa de Liben Lark wel geïllustreerd wordt. Die trap ziet er bijzonder fijn uit!

Jelmer Poelstra  ·  4 april 2011  19:00

Heel scherp inderdaad, Ben. Bas was helaas al eerder ziek afgedropen met mysterieuze zwellingen op z'n hoofd (hij is nu weer in orde). Hierdoor hebben we met z'n allen een paar gewilde Bogol Manyo soorten gemist (Somali Wheatear, Philippa's Crombec e.a.), aangezien we daar halsoverkop moesten vertrekken. En Bas heeft nog wel wat meer gemist -- maar gelukkig was ie wel bij alle echte endemen...

Steven Wytema  ·  6 april 2011  12:34

Ik vind die White-throated Seedeater helemaal de bom

Lieven De Temmerman  ·  7 april 2011  17:26

White-throated Seed-eater toppunt van saaiheid? Geniet dan nog wat verder van Greenbuls en Cisticola's ;-) Hier nog wat bezinningsmateriaal: http://lievendetemmerman.webs.com/photos/Ethiopia-2009/White-throated%20Serin.jpg

Hans Bossenbroek  ·  9 april 2011  12:50

Lekker verhaal en foto's hoor. Fraai!

Jelmer Poelstra  ·  12 april 2011  20:31

BirdingBreaks zegt: "Yellowbil (een handvol waarnemingen in Ethiopie)." ?? --> Deze soort broedt in het standaardrondje alleen al aan Lake Langano (waar wij 'm hadden) en Nechisar, en wordt regelmatig op deze plekken waargenomen.

Rob Gordijn  ·  13 april 2011  11:45

Interessant artikeltje over recente Heteromirafra leeuwerik waarneming in Noordoost Ethiopië: http://rockjumperbirding.blogspot.com/2011/03/significant-ethiopian-discovery_31.html

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?