Mijlpaal: 500 vogelsoorten in Nederland gezien

Pim Wolf  ·  14 februari 2011  23:54

Leuk stukje Gijs! Is het speciaal om de lezers in de UK het gevoel te geven dat we bij hun lijstjes in de buurt blijven dat onze Numer Een in de Engelse versie al op 460 soorten staat? If so, vergeefse moeite, bij hen staat de teller voor een echte toplijst al tientallen soorten voorbij ons nationale totaal. groeten, pim

Gijsbert van der Bent  ·  15 februari 2011  00:53

Verdorie Pim, dat moeten we nog even rechtbreien! En inderdaad, proberen bij te blijven bij die Britten is vergeefse moeite.

Gijsbert van der Bent  ·  15 februari 2011  08:45

Ik ga er overigens wel van uit dat al die soorten op de Britse lijst ook bij ons zouden moeten kunnen. Ik zou dus nog meer even door vogelen als ik jou was. Telt natuurlijk voor ons allemaal. Op naar de 600 !

Michel Veldt  ·  15 februari 2011  09:54

In het lijstje met nieuwe soorten voor Nederland mist voor 2007 nog Killdeer. Verder een prima stuk!! Groet Michel

Ben Gaxiola  ·  15 februari 2011  10:23

En voor 2010 mist de Siberische Grijze Ruiter

Dutch Birding  ·  15 februari 2011  10:52

De Killdeer was in april 2005.

Garry Bakker  ·  15 februari 2011  12:36

Bedankt voor de commentaren, deze zijn verwerkt.

Michel Veldt  ·  15 februari 2011  12:50

Ha, ik heb me laten leiden door "Keizerarend" maar in 2007 hadden we natuurlijk die andere Keizerarend. . .

Frank Coenjaerts  ·  15 februari 2011  13:58

De Amerikaanse Grote Stern uit '78 betrof een vondst; daarmee natuurlijk terecht op de NL-lijst, maar niet telbaar. Zijn er meer soorten uit deze categorie ?

Ben Gaxiola  ·  15 februari 2011  14:33

Bont Stormvogeltje, dacht ik.

Gijsbert van der Bent  ·  18 februari 2011  09:53

Een ieder zal begrijpen dat dit stukje geschreven is als ´persbericht´ ten behoeve van andere organisaties dan de DBA zelf. Naar aanleiding van het persbericht zijn her en der berichten in de media verschenen, tot in de VS aan toe. Niet altijd is 100 % recht gedaan aan de inhoud. Vandaar (en omdat het sowieso een leuk berichtje is) dat we gemeend hebben de persberichten ook op onze eigen website te zetten. Dat we de Siberische Grijze Ruiter bijna consequent vergeten zal wellicht te maken hebben met enige frustratie over het klassikaal missen van deze onverwachte toevoeging aan de lijst...

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?