Limburg 1 ????, geen aanvaard geval (zou overigens heel goed kunnen kloppen maar geen documentatie helaas) verder natuurlijk een leuk stuk.
Humes Bladkoning: een toegenomen zeldzaamheid
Max Berlijn · 15 januari 2017 15:49, gewijzigd 15 januari 2017 15:52
Vincent van der Spek · 15 januari 2017 17:08
Thanks Max. Ik begreep dat er ook een ander foutje in de tabel kan zitten. Er moet iets versprongen zijn in mijn Excel sheet. Ik spoor het op en pas het aan.
Gijsbert van der Bent · 15 januari 2017 18:19
Mooi stukje voor Dutch Birding ook. Maar dan moet er wel ergens de naam Katwijk in vermeld worden.... ;-)
Wietze Janse · 15 januari 2017 18:27
Mooi overzichtje, mag best vaker! ;-)
Jan Hein van Steenis · 15 januari 2017 19:22, gewijzigd 15 januari 2017 19:22
Leuk!
Wel in Figuur 3 even "Holland" door "Nederland" vervangen, ook al neemt Holland het leeuwendeel voor zijn rekening.
Vincent van der Spek · 15 januari 2017 19:51, gewijzigd 15 januari 2017 20:42
Leuke reacties! Dank. Enkele verbeteringen zijn richting webredactie. EDIT: IS AANGEPAST
En sorry Gijs ;-)
@ JH: eerst Engelstalige versie gemaakt... Blijven staan in de vertaling. Ik weet niet of die er nog op komt voor de buitenlandse lezers.
@ Max (en JH en alle andere Brabanders): excuses, westerse arrogantie: ik heb een Brabantse vogel in mijn sheet bij het vakje ernaast in Limburg gezet. Kortom: NB nu 2, Limburg nul.
Johan Buckens · 15 januari 2017 21:41
Vincent, nog een correctie:
In België hadden we in 2016 het twaalfde en dertiende geval.
Vincent van der Spek · 15 januari 2017 21:59
Dan lopen ze hier itt op de Nederlandse versie flink achter, Johan! Dank.
Toy Janssen · 16 januari 2017 14:18
Leuk stuk Vincent, en op dit moment volgens mij de eerste overwinterende Humes voor Noord-Brabant in Vinkel.
Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.
Forum spelregels
Dutch Birding Association beoogt met het forum in de fotogalerij de lezer een platform te bieden waarop informatief en inhoudelijk gediscussieerd kan worden over zeldzame en schaarse vogels. Het forum staat daarmee in het verlengde van het (semi-) wetenschappelijke karakter van het blad Dutch Birding.
Om het gebruik van het forum in goede banen te leiden, heeft Dutch Birding de volgende regels opgesteld: de moderatoren kunnen reacties verwijderen die
- een degelijke onderbouwing van de determinatie missen
- als beledigend of kwetsend kunnen worden ervaren door andere forumgebruikers
- off-topic zijn
- spam of reclame bevatten
- zij beschouwen als trolling
Auteurs die zich niet houden aan de bovenstaande regels krijgen een waarschuwing en bij herhaling van het overtreden van bovenstaande regels behoudt het DBA bestuur zich het recht voor om het account van de auteur te blokkeren.
De moderatoren hebben het recht om zonder opgaaf van reden, onder verwijzing naar de spelregels, reacties te verwijderen.
Erger je je aan het trollen van anderen, realiseer je dan dat met niet-reageren cq doodzwijgen het trollen het snelst stopt. Reageer niet! Sein de moderatoren in via foto@dutchbirding.nl, zodat zij gepaste actie kunnen ondernemen.