Hoogte- en dieptepunten op de meest afgelegen plek ter wereld (Nu met GROTE foto's!)

Ies Goedbloed  ·  7 september 2010  00:28

Heel gaaf om te lezen en erg jammer van Tristan! Ook erg goede foto's, zeker gezien het feit dat de omstandigheden niet altijd makkelijk zullen zijn geweest. Eigenlijk wil ik die verhalen van die Odyssey's helemaal niet lezen, want ze wijzen er genadeloos op dat ik toch echt een keer moet gaan sparen.

Menno van Duijn  ·  7 september 2010  10:15, gewijzigd 7 september 2010  10:16

Gaaf verslag en foto's. Ga volgend jaar, kan niet wachten! Ies, er zijn nog plekken vrij, zie http://mvdphoto.com/w.antarctica.htm. Elk jaar wordt de reis duurder en duurder en het is de vraag of die in de verre toekomst uberhaupt nog wordt aangeboden. Meer info zie http://www.ineziatours.nl/antodyssey.html

Kasper Hendriks  ·  7 september 2010  10:38, gewijzigd 7 september 2010  10:39

Wow Simon, wat een mooi verslag! Bedankt. Samen met een aardige groep vogelaars uit Zuid Holland ga ik in 2012. Gevolg (financieel) is dat 2011 binnen Europa gevogeld zal moeten worden. Maar kom, daarover mag ik niet klagen! Wat een prachtig vooruitzicht. Groet Kasper

Remco Hofland  ·  7 september 2010  10:56

Supergaaf Simon, wat een platen! En mooi beschreven hoe tijdens dit soort unieke reizen hoogte- en dieptepunten vlak bij elkaar liggen! Hoewel het me persoonlijk één groot hoogtepunt lijkt. D'r is immers niks mooiers dan albatrossen en walvissen. Weliswaar gaan we (oa Kasper H, Rinse vd V, Bertus d L, Wesley O, Vincent vd S, Danny L, Paul S en ik) (pas) in het voorjaar van 2012 - maar misschien moet ik 'ns kijken of ik niet nóg een keertje kan. Wat een ab-so-lu-te toptrip!! Groet, Remco

Eric Mudde  ·  7 september 2010  11:04

Ongelofelijk wat een prachtige reis, ik denk er al lang over na maar ga het nu gewoon doen! Menno, ik ga kijken of het me in 2011 nog lukt om vrij te krijgen voor deze reis, je hoort van me. Eric

Hans Bossenbroek  ·  7 september 2010  19:10

Fijn, dat dromen mag!

Ben Wielstra  ·  7 september 2010  21:01

Die Juan Fernández Petrel is echt het toppunt van schoonheid zeg, een zeer goed gevormd lichaam!

Vincent Douwes  ·  7 september 2010  21:02

Één woord: WOW!! Ik denk alleen niet dat ik dit had moeten lezen voor (of na) de a.s. zondag vertrekkende Botney Cut Experience (zie pterodroma.com). Ik wilde daar eigenlijk een leuk verslagje van schrijven maar na dit verhaal denk ik dat het bij een stukje op m'n blog blijft... Ik denk dat ook ik maar eens serieus met sparen moet beginnen. Dit lijkt me iets wat je ooit moet hebben gedaan als (zee)vogelaar. Gr. Vincent..

Ben Wielstra  ·  7 september 2010  21:23

Botney Cut zal bij een handjevol Grote Pijlen blijven.

Vincent Douwes  ·  7 september 2010  22:04

Met een handjevol grote pijlen denk ik dat we erg blij mogen zijn! Een mooie plaat ervan zou een fraaie bonus betekenen. Is er toch nog wat om hier te laten zien... :-) Gr. Vincent..

Ben Wielstra  ·  8 september 2010  15:56

Dat drieluik is ook fantastisch.

Menno van Duijn  ·  13 september 2010  14:37

Ben en Vincent, denk dat de nadruk op het tweede woord ligt na afloop van de reis ;) Ben is recent te verwend met Madeira. Eric, er zijn nog plekken vrij dus dat moet lukken, hopelijk kan je nog vrij krijgen. Vandaag hoorde ik dat er nog een boeking is voor 2011.

Teus Luijendijk  ·  14 september 2010  12:36

Mooi verslag Simon. Ik zou bijna nog een keer gaan (ik was in 2002 op de AO, ook zonder landing op Inaccessible), al was het maar om Gough ook te zien (kon toen ook al niet). Maar als meest afgelegen plek op aarde wil ik toch Bouvetoeya voordragen!

Simon Plat  ·  14 september 2010  21:57, gewijzigd 14 september 2010  22:00

Allen bedankt voor de hartverwarmende reacties! Teus, als je bereid bent mijn 'definitie' te hanteren (afstand tot vliegveld), verliest Bouvetoeya het met 100 km van Gough, maar dat terzijde. Net als het feit dat Gerrit Jan Zwiers een prachtig boek heeft geschreven over een Atlantic Odyssey achtige reis waarbij ze ook Bouvetoeya aandeden. Voor wie de kans heeft maar nog twijfelt kan ik maar een ding zeggen: gaan! Niet alleen gaat er veel mis met de wereldzeeen, maar als de olieprijzen opnieuw gaan stijgen kon deze trip inderdaad wel eens onrendabel worden of nog veel duurder. Plus dat dit nog steeds verreweg de goedkoopste manier is om zowel Antactica (sprookjeswereld), South Georgia (GENIAAL) als ST Helena en Ascension (wanneer zou je er anders naartoe?) mee te krijgen. Voor wie al wel gaat heb ik twee tips. 1-zet dat ralletje zoveel mogelijk uit je hoofd. Wij waren met een boot met 50 mensen (laatste keer), jullie gaan met een boot met 120 mensen. Al zou je ideaal weer hebben dan denk ik niet dat er de faciliteiten zijn om met zoveel mensen op Inaccessible Island te landen. Onder meer omdat de eilanders van Tristan niet de meest bereidwillige mensen zijn (ook leuk inlezertje: Beintema's waterhoentje van Tristan). 2-School vanaf het allereerste begin met alle vogelaars samen en laat direct aan de staf merken welke belangen je hebt. Wij waren met 25 vogelaars waarvan maar max 10 fanatiek (lees actief aan het vogelen). Er zijn diverse keren discutabele keuzen gemaakt die niet goed waren voor de vogelaars en die wellicht hadden kunnen worden voorkomen als we duidelijker waren geweest in onze wensen. In essentie is dit ook geen vogeltrip en ga je een boel niet-vogelaars aan boord aantreffen. Dus die groep 2012 zijn al goed bezig! Tip 3: bekijk mijn filmpje op you tube nog even voor wat extra voorpret! Wie meer wil weten kan me mailen op: smp at splatzone dot nl. Groet Simon

Menno van Duijn  ·  21 oktober 2010  14:52

Superaanbieding voor de Atlantic Odyssey meer dan 40% korting! www.ineziatours.nl/cruisespecials

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?