Trinidad & Tobago, een aangename introductie op het vogelen in de tropen

René van Rossum  ·  19 mei 2010  12:08

Nou Gijs... fraaie foto's ook nog !!! Die Menno kan wel met z'n pisje naar de dokter gaan ;-) En wat een verhaal met heel veel soorten die ik nog niet heb (en waarschijnlijk ook niet zal krijgen, i.v.m. de HITTE daar) Nou Gijs... fraaie foto's ook nog !!! Die Menno kan wel met z'n pisje naar de dokter gaan ;-) En wat een verhaal met heel veel soorten die ik nog niet heb (en waarschijnlijk ook niet zal krijgen, i.v.m. de HITTE daar)

Jan van der Laan  ·  19 mei 2010  17:17

Gijs, ik was in 2007 op Tobago (en daarna naar Grenada), maar wat een heerlijke plek, de hele dag Fregatvogels over je heen, pelikanen en kolibries. Langs Gilpin Trace had ik nog die Leaftosser, die alleen in maart zingt, en gelukkig was het maart!

Gijsbert van der Bent  ·  19 mei 2010  19:34

Ha Jan, uiteraard heb ik je verslag gelezen. Anders had ik nooit geweten dat die Sabrewing zo zeldzaam was ;-) En die Leaftosser zingt dus ook in november. Zeker 10 minuten heb ik wanhopig de boomstammen afgezocht omdat ik dacht dat het een zingende ´woodcreeper´ was (hoe bedoel je voorbereiden), totdat ik er achter kwam dat het geluid van de bosbodem kwam. Nog net effe gezien.

Dutch Birding  ·  19 mei 2010  21:11

Hij heet ook niet voor niets Leaftosser.

Wietze Janse  ·  20 mei 2010  16:15, gewijzigd 20 mei 2010  16:16

@ Arjan, kende al veel bijnamen voor Gijs, maar deze nog niet .... ;-) @Gijs, deze reactie niet deleten, he!

Gijsbert van der Bent  ·  10 april 2021  23:04

Correctie: Red-headed Woodpecker moet zijn Red-crowned Woodpecker.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?