Hamut Camp, Filippijnen: op zoek naar de Whiskered Pitta

Daniel Benders  ·  13 maart 2010  14:44

Mooi verhaal komen weer vele herinneringen boven. De fantastische duiven de Yellow bunting halverwege naar 1e camp enz. Klopt wij hadden snel deze soort in beeld bij 1e camp stond naast Leif toen deze plaat gemaakt werd! Geen Rusty-faced babbler gezien op deze plek?

Daniel Benders  ·  14 maart 2010  16:20

Noem je nou Philippine Leafbird zo Noordelijk op Luzon de 26e? Bij mijn weten zit de soort alleen op Mindanao en word niet meer gezien op Samar en Leyte sinds 1970 en 64 respectievelijk en uitgestorven beschouwd op Cebu sinds 1920 geen waarnemingen!

Henk Hendriks  ·  14 maart 2010  23:34

Hoi Daniel, Ik ben even in mijn aantekeningen van die trip gedoken, checklist gecontroleerd en ik heb die Leafbird inderdaad alleen op Mindanao (PICOP) waargenomen. totaal 7 exx op 3 data. En in het geheel niet op Luzon. Dat is dus een schrijffout in de tekst. Scherp opgemerkt. Henk

Ben Wielstra  ·  16 maart 2010  19:23

Ik heb het in de tekst aangepast.

Jan van der Laan  ·  17 maart 2010  09:18

Geweldig Henk, wij hadden in 2000 geen puf meer om naar het noorden te gaan. Ik ga nog een keer terug, ook voor de beide Celestial en Short-crested Monarchs (we hadden geen geluid en geen idee waar die zouden zitten) en Philippine Dwarf-Kingfisher (wrs gehoord, maar niet geteld).

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?