Reizen in Ozzie-style: “No worries mate!!”

Gijsbert van der Bent  ·  25 februari 2010  17:40

Gaaf man (en vrouw)! Maar zie je daar geen Grasparkieten?

Justin Jansen  ·  25 februari 2010  20:29

Zijn schaars aan de oostkust Gijs, beetje het binnenland in zie je er af en toe eentje. Bijvoorbeeld bij Glen Davis (Blue Mountains). Leuk verslag Michel en Brenda!

Jaap Denee  ·  26 februari 2010  12:01

Leuk verhaal en heel fraaie foto's!

Michel Veldt  ·  27 februari 2010  22:43, gewijzigd 28 februari 2010  22:50

Bedankt voor de reacties!! Al onze waarnemingen van onze reizen sinds 2003 zijn (dankzij de mederwerking van Hisko de Vries) sinds deze week ook te vinden op http://observado.org/user/view/851 Je kunt hier wat meer spelen met de data en soorten. Groeten Michel P.S. Gijs: inderdaad is Grasparkiet erg schaars aan de oostkust. Wij zagen er slechts 2 in 5 weken tijd.

Kees (C.J.G.) Scharringa  ·  28 februari 2010  10:57

Ondanks dat ik al drie maal in Oz ben geweest, begint toch weer te kriebelen. Tasmania en Victoria staan hoog op de verlanglijst, maar niet in de 'Austral Winter'. En uhhh... ik was zo gelukkig de Great Figatebird op Michaelmas Cay te zien. En grasparkieten zijn inderdaad lastig, want afgelopen zomer zag ik de soort slechts op één plek ten zuiden van Alice Springs bij een veedrinkplaats. Die winter w.s. schaars door de extreme droogte. Groet Kees

Gijsbert van der Bent  ·  28 februari 2010  22:12, gewijzigd 28 februari 2010  22:13

Michel, ik kan die Grasparkiet alleen niet vinden in je soortenlijst. Mijn schoonmoeder heeft zo´n parkietje (10 jaar oud reeds), en die vertel ik altijd dat ze in Australie in het wild in troepen van duizenden vogels leven etc. Is dus niet overal zo blijkbaar........

Justin Jansen  ·  1 maart 2010  09:36

In 2002 heb ik bij Barkly Homestead een vlucht gezien van ca 25-30.000 Grasparkieten en ca 5.000 Valkparkieten. Dat is het maximum tijdens 4 bezoeken en meer als een jaar een Australie...

Michel Veldt  ·  2 maart 2010  20:54

Oei, haalde ik toch even twee soorten door elkaar Gijs, ik zat met Valkparkiet in mijn hoofd. Sorry, hoor, die Nederlandse namen ook . . . .

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?