Bandijsvogel, een droomsoort…

Hans Bossenbroek  ·  3 februari 2010  19:46

Stoer!

Miranda Zutt  ·  3 februari 2010  22:14

Hoi Ed, leuk verhaal! Wat fijn als je dromen uitkomen... Ik wacht nog even tot ie iets dichter in de buurt komt, ooit. Miranda (geen resaturant of discotheek, maar van wie je de kijker leende bij de baltimoretroepiaal)

Arnold Meijer  ·  4 februari 2010  09:24

Strakke actie. Ik heb daar vlakbij twee jaar geleden in een huisje van een neef gezeten, maar vond de omgeving, iig in de zomer, weinig interessant. Zo'n ijsvogel brengt daar wel verandering in!

Ben Wielstra  ·  4 februari 2010  14:22

Supergaaf beest. Zit-ie er nog?

Ed van Boheemen  ·  4 februari 2010  15:05

@ Ben: 29 jan. jl. laatst bekende waarneming. Hou reservoirbirds.com in de gaten! @ Miranda: zeker fijn als dat gebeurd. Je snapt dat ik in Spanje al m'n apparatuur wel bij me had...;-)) Was zelfs m'n handbagage...

Gijsbert van der Bent  ·  4 februari 2010  15:52

Gaaf beest en leuke trip. Van die ene foto die bekend is van het Nederlanse geval had ik altijd de indruk dat het een vrij klein beestje was. Vorig jaar november zag ik er twee keer eentje op Tobago: 1 op zoet en 1 op zout water. Veel groter dan ik gedacht had en ook veel luidruchtiger! Op Trinidad zag ik enkele dagen eerder een turbo-uitvoering: de Ringed Kingfisher, helemaal een monsterbeest, op een dun draadje van elektricteitsmasten langs de weg.

Teus Luijendijk  ·  5 februari 2010  23:22

En ik dacht nog bruut te zijn geweest met onze twitch naar Helsinki voor een Bergheggenmus (met Enno E, Pieter vd L, en Max B)..... Mooi verhaal, Ed!

Ed van Boheemen  ·  6 februari 2010  23:24

@ Ben: vandaag, 6 feb., is 'ie weer gezien. 15:50 uur, zelfde plek..

Frank Meeuwissen  ·  21 februari 2010  23:05, gewijzigd 21 februari 2010  23:06

Tijdens een regenachtige (familie-)vakantie de afgelopen week te Calpe(185 km van Albujón) was er gisteren 20 februari op de laatste én zonnige dag dan toch een mogelijkheid het bewuste gebied te bezoeken. Uiteindelijk na 2 1/2 uur zoeken vond ik de vogel terug toen ik opnieuw bij bassin 3(rarebirdspain.net )kwam. Zij liet zich zo'n 3 kwartier fraai bekijken alvorens weg te vliegen richting oost. Een leuk bewijsplaatje is inmiddels verzonden naar de WP-soorten van deze site. Ik was reeds op de hoogte van de aanwezigheid van deze soort maar het verhaal van Ed heeft er voor gezorgd dat ik erheen móest, waarvoor dank. Vakantie helemaal geslaagd! Frank Meeuwissen.

Ed van Boheemen  ·  4 april 2010  01:40

18 maart en 31 maart is de vogel weer gezien bij El Albujon.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?