Rotszwaluw zoekt een van de hoogste plekken van het land uit

Arnold Meijer  ·  2 december 2009  18:53

He Max Proficiat!! Arnold M

Jan Wierda  ·  2 december 2009  19:37

Van harte gegund Max!Leuk voor Limburg. Groeten vanuit Sjanghai! (nog geen vogel gezien in China..) Jan Wierda

Thomas van der Es  ·  2 december 2009  20:06, gewijzigd 2 december 2009  20:15

He Max, Ook vandaag voor het eerst opgemerkt bij de parkeerplaats 9.51 (het was wat kouder vandaag?.. , later een verplaatsing, qua activiteit ,richting het restaurant 400 m noordelijk van de parkeerplaats. 'Wie shon os Limburg (soms) is', Thomas

Luuk Punt  ·  2 december 2009  20:40

Van harte, Max! En net als je relaas over de Taigastrandloper weer een erg leuk en lezenswaardig verhaal! Hartelijke groet, Luuk

Gijsbert van der Bent  ·  2 december 2009  21:18, gewijzigd 2 december 2009  21:19

Het zal me niks verbazen als die Rotszwaluw nog eens een regelmatige overwinteraar wordt, en misschien zelfs wel broedvogel. Exacte gegevens over de stand weet ik niet, maar voor mijn gevoel zijn ze in Frankrijk erg algemeen en struikel je er al over als een heuveltje maar effe hoger is dan het maaiveld. En door dat gewroet in die berg mergel zijn er plenty broedplekjes.

Vincent Hart  ·  3 december 2009  00:19, gewijzigd 3 december 2009  00:21

@Max, fijn verhaal! Ook een fijne inhaler voor Amsterdammers die te lui waren op een regenachtige zondagmiddag de trein naar Hoorn te nemen ;-) @Thomas: En ik maar denken dat de eerste waarneming om 9.10u was - daarom (neem ik aan) stonden de meeste aanwezigen voor spek en bonen een tijd lang aan de westrand van de berg te kijken. Toen Ran 'm (inderdaad) terugvond boven de bosjes west van de parkeerplaats was het nog een hele toer om vanaf de weg de 'meute' met armgebaren, rooksignalen e.d. richting de juiste plek te dirigeren. NIW, wat was ie MOOI later :D

Max Berlijn  ·  3 december 2009  07:31, gewijzigd 3 december 2009  07:32

Leuke bewijsplaat van de vogel op locatie: http://waarneming.nl/waarneming/view/45517235 (wel voor diegene die Maastricht goed kennen..) Dank voor de felicitaties. Groet Max

Max Berlijn  ·  4 december 2009  14:03

Let op Nieuwe plek: http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=17610&page=1 Gr Max

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?