Eindsprint

Steven Wytema  ·  9 november 2009  13:42, gewijzigd 9 november 2009  17:04

Half Nederland kent inmiddels de jaarlijst van Alwin uit zn hoofd en bij de piep van de Zwarte Zeekoet denkt iedereen meteen "zou ie het halen?" Zwaar spannend! Vorig jaar rond 10 november stond je op nagenoeg dezelfde score. Toen heb je uiteindelijk nog gehaald: Aziatische Roodborsttapuit (6 nov), Woestijntapuit, Sneeuwuil, Kleine Alk, Stormvogeltje, Humes Bladkoning Kokardezaagbek en Alk. Uiteindelijk dus net zo spannend als vorig jaar! En die najaarsstorm moet er nog wel komen.. Mijn advies: ga veel aan zee zitten! Succes!!

Leo Heemskerk  ·  10 november 2009  09:53

Gefeliciteerd met je Kleine Alk

Jan van der Laan  ·  10 november 2009  14:37

Nog 5 dan. En inderdaad heeft Steven het beste advies; blijf in de buurt van de zee. Ga bij noordenwind naar Ameland of Terschelling voor Brilzee-eend. Waterspreeuw komt nog, maar ga pas zoeken in december. Er komt zeker nog een Phylloscoop en Papduiker moet de komende weken ook nog lukken. En dan nog die klapper... Misschien moeten we een lijstje-van-vijf maken en de winnaar krijgt een leuke prijs (dagje vogelen met Alwin en de hoaxbirders oid)? Succes!!

Luuk Punt  ·  10 november 2009  18:12, gewijzigd 10 november 2009  18:12

Wellicht duikt er nog ergens een Bruine Boszanger op. Lekkere westerstorm: stovje, papduiker, ........... Het wordt tijd dat weer eens ergens een Koningseider of een Geelsnavelduiker pleistert. En vergeet de zeldzame meeuwtjes niet: Ross' meeuw, Ivoormeeuw........ Er kan nog van alles! Ik blijf duimen! Hartelijke groet, Luuk

Jan Hein van Steenis  ·  10 november 2009  19:39

De enige echte hoaxbirder is natuurlijk onze Deense Belg.

Jan van der Laan  ·  10 november 2009  21:14

Goede naam voor een Rockabilly band of Garage rockband: Alwin & The Hoaxbirders!

Jan Wierda  ·  11 november 2009  20:14, gewijzigd 11 november 2009  20:59

Ik sluit me graag aan: nog 5 echte soorten; moet kunnen. 1 1/2 week per soort. Laat ik zeggen dat ik al ben begonnen met de speech voor uitreiking van de Alwin Borhem trofee begin Januari! Succes (graag nog een Ivoormeeuw..) Jan Wierda

Max Berlijn  ·  13 november 2009  11:23

Het zal toch niet zo zijn dat dat geheim gehouden Klein Waterhoen hem dadelijk het record kost... Papduiker, Stofje, Waterspreeuw en Hubla zouden toch moeten lukken de komende anderhalve maand blijft er nog 1 over..... Gr Max

Teus Luijendijk  ·  13 november 2009  13:32

Ik ben nooit zo succesvol geweest in het vinden van goede soorten, op één na: Bruine Boszanger. Ik ga mijn best voor je doen!! Tek!! Groet, Teus

Folkert Jan Hoogstra  ·  16 november 2009  11:03

notenkraker moet toch ook nog wel lukken?

Folkert Jan Hoogstra  ·  16 november 2009  11:06

ow en natuurlijk de grote kruisbek ;)

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?