Ontdekking van de Taigastrandloper van Zwolle

Edwin Russer  ·  27 oktober 2009  07:18

Mooi verhaal. Martijn en de Zwolse clan: bedankt voor de ontdekking en het doorgeven van deze fantastische soort!

Maarten Kaales  ·  28 oktober 2009  09:52

Om ca 15:00 ontving ik van Hans een telefoontje. Of ik in Zwolle was. Als Hans belt ben ik nooit in Zwolle. Ik begreep dat ik mijn spullen moest pakken. Hans vertelde dat hij een vreemd klein soort strandlopertje had gezien.... zeven letters...Hans zat aan Kleinste te denken en bedoelde natuurlijk acht letters. Any way, Ik belde Tim de Boer en met hoge snelheid vertrokken we uit Apeldoorn. Toen we bijna ter plaatse waren ging weer de telefoon. "We zitten aan mogelijk Taiga te denken", zei Hans. Het concentreren op de weg werd steeds moeilijker. Gelukkig waren we om 16:00 ter plaatse en konden we de vogel zien foerageren. Met de Shorbirds- De Kenmerkengids en de ANWBgids in de hand konden we er niets anders van maken dan Taiga. Des alnietemin duurde het nog een flinke tijd voordat men zeker was. De reactie van Dick Groenendijk vond ik bijna komisch die binnen 3 tellen zei "dit ziet er heel goed uit". Maar dat krijg je natuurlijk ook met parate kennis. Hans bedankt dat je de moeite nam om te bellen.... Dit kan ik natuurlijk nooit goedmaken.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?