Oman: goed vogels kijken op het randje van de WP

Max Berlijn  ·  24 september 2009  08:33, gewijzigd 24 september 2009  08:34

Ha Joop, Mooi verslag, staat ook op mijn lijstje, voor mij nog steeds rond 5 nieuwe daar (en ik ben in Israel, Jemen en de UAE geweest zo zie je maar nooit klaar). Een daarvan is Egyptische Nachtzwaluw, zou daar moeten kunnen in de trektijd en winter, heb je die nog geprobeerd? Groet Max

Joop Kooijman  ·  24 september 2009  09:01

Max, Laat je niet alleen door mijn soortenlijst leiden. Het tweede team, dat dus een week later aankwam en vertrok dan wij, en slechts één week gezamenlijk met het eerste team optrok, miste natuurlijk een aantal van onze soorten, maar scoorde wel leuke andere soorten zoals Indian pond heron, Steppekievit, Grote kanoet, Stekelstaartsnip, Oostelijke wulp, African scops owl, Forest wagtail en Zwartkruintsagra. Vr.gr., Joop

Max Berlijn  ·  24 september 2009  21:37

Joop, Dank voor je info. African Scops Owl is een andere van de vijf die ik nog moet. Als je tzt een plekje hebt of iemand waar ik dat aan kan vragen graag: max.berlijn@ing.nl. Gr Max

Joop Kooijman  ·  25 september 2009  07:19

Max, Ik heb 't even nagekeken, maar die Egyptische nachtzwaluw is in Oman 'rare'. Die African scops owl is in het zuiden een eitje, ik heb 'm zelf alleen gemist omdat ik op dat moment even geen zin had in een nachtexcursie. Gr. Joop

Rob Sjouken  ·  13 november 2009  19:50

Beste Joop, Samen met Menno Huizinga ga ik volgend jaar voor de derde keer naar Oman, nu in ± oktober. Ik zou graag met jou in contact komen; hoe doe ik dat? Ik ben bereikbaar op r.sjouken@chello.nl.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?