Volgens mij zeker een Amerikaan.
Amerikaanse Goudplevier · 17-04-2025 · FR 02-41-44 · Jaap Eerdmans
Max Berlijn · 18 april 2025 17:46
Koen Stork · 18 april 2025 18:29
Wat sluit een Goudplevier met opvallende wenkbrauw uit?
Peter Adriaens · 18 april 2025 20:40
Ik ken de context van de waarneming niet, maar op de foto staat een vogel met de snavelvorm van gewone goudplevier, lijkt me.
Max Berlijn · 18 april 2025 22:04
Altijd lastig zo van een foto maar ik krijg een echte AmGopl vibe bij deze foto. Hier nog wat ondersteuning maar we zullen het misschien nooit zeker weten.
Koen Stork · 19 april 2025 02:51
De snavelvorm, fijne tekening op bovendelen, grote kop en het algehele formaat en bolle lichaam geven hem mi met vrijwel aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weg als een gewone Goudplevier. ;)
Jaap Eerdmans · 19 april 2025 19:35
Heren, zeer dank voor jullie reactie! Ja, Max toen ik deze vogel in beeld kreeg had ik inderdaad die vibe... Ik schrok van de uitgesproken kop en ben direct foto's gaan schieten en al vrij snel vloog de hele groep op. Snel wat plaatjes in de Ameland app groep gegooid als "mogelijke" en al vlot kwamen er wat positieve reacties en daarom ook maar ff voor de zekerheid als "vrij zeker" doorgepiept en dat had ik beter kunnen doen als "mogelijk deze soort". Vogel namelijk veel te kort gezien en dus ook geen ondervleugel. Wel vond ik de wenkbrauw vorm en kleur en donkere petje en lange zwarte handpennen pro amerikaan. Vandaag alle foto's ff goed bekeken en wat Koen ook aangeeft oogt de vogel niet slank (Han Buckx wees ook al er op dat ie bollig overkwam), de bovendelen kan ik niet goed beoordelen maar jullie opmerkingen over de snavel deel ik! Daarbij vond ik een onscherpe foto met een stukje tertail en dat oogt niet grof gekarteld... Hou t dus ook op een gewone...
Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.
Forum spelregels
Dutch Birding Association beoogt met het forum in de fotogalerij de lezer een platform te bieden waarop informatief en inhoudelijk gediscussieerd kan worden over zeldzame en schaarse vogels. Het forum staat daarmee in het verlengde van het (semi-) wetenschappelijke karakter van het blad Dutch Birding.
Om het gebruik van het forum in goede banen te leiden, heeft Dutch Birding de volgende regels opgesteld: de moderatoren kunnen reacties verwijderen die
- een degelijke onderbouwing van de determinatie missen
- als beledigend of kwetsend kunnen worden ervaren door andere forumgebruikers
- off-topic zijn
- spam of reclame bevatten
- zij beschouwen als trolling
Auteurs die zich niet houden aan de bovenstaande regels krijgen een waarschuwing en bij herhaling van het overtreden van bovenstaande regels behoudt het DBA bestuur zich het recht voor om het account van de auteur te blokkeren.
De moderatoren hebben het recht om zonder opgaaf van reden, onder verwijzing naar de spelregels, reacties te verwijderen.
Erger je je aan het trollen van anderen, realiseer je dan dat met niet-reageren cq doodzwijgen het trollen het snelst stopt. Reageer niet! Sein de moderatoren in via foto@dutchbirding.nl, zodat zij gepaste actie kunnen ondernemen.