Siberische Taling · 28-12-2024 · Sint Pancras - Polder Vronermeer · Sven Valkenburg

Maarten Platteeuw  ·  28 december 2024  20:43

als-i aan beide poten ongeringd is, is-i niet slechter dan welke andere Siberische Taling ook, lijkt me... laat overigens onverlet dat iedere eend intrinsiek verdacht is en blijft...

Max Berlijn  ·  28 december 2024  21:10, gewijzigd 28 december 2024  21:50

Laten we niet wederom vervallen in wat een zeldzame eend wel of niet zou moeten doen. In Japan kan je de soort ook onder dit soort omstandigheden vinden maar ook (meestal) in grote groepen met andere overwinterende eenden soorten zoals veel gevallen bij ons maar niet altijd 😉 ook maar eens wachten hoe lang die van het voorjaar gaat blijven, toch? Het is opvallend dat de toename van de gevallen in West-Europa synchroon loopt met de toename van de eerder ingestorte wereld populatie.

Sven Valkenburg  ·  28 december 2024  21:26

Ik weet dat het aanzetten tot een discussie (bij zwemvliezen) standaard gemengde reacties oproept, maar bij deze vond ik het wel weer eens terecht ;)!

De vogel zit er overigens al enkele maanden, zie: oktober, @Max. We wachten af...

Arnoud B van den Berg  ·  29 december 2024  11:23

waarbij aangetekend dat je iedere keer weer andere ervaringen hebt; was er namelijk met twee Duitse vogelaars die de vogel slechts opvliegend hebben gezien omdat hij schrok van fotografen; conclusie was 'jammer dat we hem alleen heel kort konden zien maar hij was in ieder geval schuw'....

Max Berlijn  ·  29 december 2024  12:34

en vandaag nog niet gemeld. Oktober prima aankomst tijd voor zo’n vogel. Leeftijdsbepaling zou leuk zijn.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?