Het is een magere winter voor de big 3 van phyllo's. Voor mij reden om niet eens te proberen een uurtje vrij te maken ergens, om te gaan zoeken in groene hoekjes. Voor anderen ook het geval? Of zitten ze er gewoon echt niet? Volgens mij worden de winterphyllo's wel vaker rond feestdagen gevonden, door het aantal vrije uurtjes van vogelaars (2x pallas, 1x humes, 1x brubo deze feestdagen), of zou er nu toch een aankomstgolfje zijn?
Bruine Boszanger · 27-12-2024 · Vlaardingen · Maurice van Veen
Maarten Wielstra · 27 december 2024 21:29
Vincent van der Spek · 28 december 2024 11:08, gewijzigd 28 december 2024 11:09
De kerstvakantiecorrelatie bestaat inderdaad en staat in dit stukje beschreven.
Wim Wiegant · 28 december 2024 18:53, gewijzigd 28 december 2024 22:52
“(…) zoekt en gij zult vinden”, is een deel van een zeer bekende bijbeltekst (Matteüs 7:7-8 volgens de uitgave van het Nederlands bijbelgenootschap van 1951), dat ik ooit van mijn moeder heb geleerd toen ik delen van mijn speelgoed aan het zoeken was.
Ik raadpleeg al zeker 60 jaar geen bijbels meer, maar het omgekeerde is zeer zeker ook waar: als je niet zoekt, ga je echt niets vinden. Dus de kerstdagencorrelatie geldt niet alleen voor Humes Bladkoningen, er worden tijdens weekeinden op Texel en Vlieland van respectievelijk Dutch Birding en Deception Tours altijd héél veel meer dwaalgasten gevonden dan buiten deze weekenden, behalve dit jaar dan…
Maurice van Veen · 29 december 2024 13:05, gewijzigd 29 december 2024 13:38
Mooi stuk @Vincent. Interessante waarneming/conclusie dat deze tijd van het jaar gemiddeld meer oplevert. Het zal wel eens gebeurd zijn dat tijdens een kerstwandeling met de (schoon)familie de ware aard van de vogelaar bovenkomt als er een spannend roepje wordt gehoord, gevolgd door “Iedereen stil!”. Alleen je eigen gezin snapt dit o.h.a.
Heb je je artikel uit 2017 over dit fenomeen al eens bijgewerkt?
Maarten Wielstra · 29 december 2024 17:39
Plus 1 Humes en 1 Sibraam. Vetttt.
Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.
Forum spelregels
Dutch Birding Association beoogt met het forum in de fotogalerij de lezer een platform te bieden waarop informatief en inhoudelijk gediscussieerd kan worden over zeldzame en schaarse vogels. Het forum staat daarmee in het verlengde van het (semi-) wetenschappelijke karakter van het blad Dutch Birding.
Om het gebruik van het forum in goede banen te leiden, heeft Dutch Birding de volgende regels opgesteld: de moderatoren kunnen reacties verwijderen die
- een degelijke onderbouwing van de determinatie missen
- als beledigend of kwetsend kunnen worden ervaren door andere forumgebruikers
- off-topic zijn
- spam of reclame bevatten
- zij beschouwen als trolling
Auteurs die zich niet houden aan de bovenstaande regels krijgen een waarschuwing en bij herhaling van het overtreden van bovenstaande regels behoudt het DBA bestuur zich het recht voor om het account van de auteur te blokkeren.
De moderatoren hebben het recht om zonder opgaaf van reden, onder verwijzing naar de spelregels, reacties te verwijderen.
Erger je je aan het trollen van anderen, realiseer je dan dat met niet-reageren cq doodzwijgen het trollen het snelst stopt. Reageer niet! Sein de moderatoren in via foto@dutchbirding.nl, zodat zij gepaste actie kunnen ondernemen.