Hose's Broadbill · 20-07-2024 · Kelabit Highlands, Sarawak, Borneo · Joachim Bertrands

Jan van der Laan  ·  23 juli 2024  21:06

Gave soort hoor. Voorheen moest je naar Poring Hot Springs, maar in Sarawak is hij relatief makkelijker. Wij hadden in mei 2016 een man bij Paya Maga, de Black Oriole stake out. Helaas had ik net mijn camera ingepakt na een fikse regenbui, dus geen foto kunne maken.
Ik zag dat je ook de Bornean Peacock Pheasant al hebt. Nog ambities voor de Friendly Bush Warbler op Mount Babi?

Joachim Bertrands  ·  25 juli 2024  06:40

Hey Jan. De Friendly staat niet op dit itinerary dit keer, maar deed ik vorig jaar privé. Is nu via via te doen op een bamboe bos dat aan enkele koolplantages grenst net ten oosten van KNP op Swine Hill (is dat welke je bedoelt?), althans vorig jaar, maar je moest er wel wat voor heen en weer whatsappen. 

Jildert Hijlkema  ·  25 juli 2024  16:39

Op eBird valt mij op dat de Hose's Broadbill ook steeds vaker als 'bijvangst' wordt gezien door vogelaars die een trip ondernemen naar Mt. Meratus (Kalimantan / Zuidoost-Borneo) voor onder andere de recent beschreven endemen Meratus White-eye en Meratus Blue Flycatcher. Uiteraard is de recent herontdekte Black-browed Babbler voor veel vogelaars de belangrijkste reden om naar deze regio te gaan.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?