Juni 2024

Wim Wiegant  ·  5 juli 2024  16:48

Het was weer een eer om samen te mogen werken met ICT-er Toy Janssen,  corrector, fact-checker en netwerker Garry Bakker, en de connaisseur van het WP-nieuws, Eduard Sangster. De heren worden weer van harte bedankt...!

Wietze Janse  ·  5 juli 2024  18:01, gewijzigd 5 juli 2024  18:03

Er is inmiddels een foto opgedoken van de Grote Tafeleend op 20 juni, zie hier.

Diedert Koppenol  ·  5 juli 2024  18:09

De Kanaaleilanden zijn geen onderdeel van het Verenigd Koninkrijk. Ze zijn autonoom bezit van de Britse Kroon, maar de Indigogors bevond zich dus op Guernsey[stop], of Guernsey, Guernsey.

De Kanaaleilanden, geen politieke eenheid maar een geografische, zijn ook geen onderdeel van de EU, maar dat terzijde.

Wim Wiegant  ·  5 juli 2024  18:58, gewijzigd 5 juli 2024  18:59

Wietze, het feit dat er een foto is opgedoken van 20 juni neemt niet weg dat er twijfel was. We hebben besloten om de tekst zo te laten...

Diedert, dat de Kanaaleilanden geen deel uitmaakten van het Verenigd Koninkrijk, dat was nieuw voor mij. Geen lid van de EU, maar gelukkig maken de eilanden wel deel uit van de WP. De omschrijving is aangepast. 

Jan Hein van Steenis  ·  5 juli 2024  21:29

Het wordt nog gekker. Terwijl (toch vooral) Engelsen er geen probleem mee hebben vogels in Ierland te twitchen (want onderdeel van de "Britse Eilanden"), worden de Kanaaleilanden genegeerd (want geen onderdeel van de "Britse Eilanden").

Britse plantenlijsters gaan dan weer wel naar de Kanaaleilanden, om het makkelijk te houden.

Bas van der Burg  ·  6 juli 2024  17:05

In de tekst mbt Grote Tafeleend staat volgens mij een foutje. Aangegeven is dat de vogel op 1 juni verhuisde naar Starrevaart, maar dit moet 2 juni zijn.

Wim Wiegant  ·  6 juli 2024  17:33

Bas, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. De datum is gecorrigeerd...

Wim Wiegant  ·  6 juli 2024  17:46

En, met excuses aan de fotograaf, de foto van de Siberische Taling is nu ook opgenomen.
Die was ik even vergeten...

Frank van der Meer  ·  7 juli 2024  15:35

Er zitten drie dagen tussen de laatste waarneming van de Kleine Geelpootruiter op Texel en de eerste waarneming op Terschelling, dus met die 75 km/u zal het wel meevallen. 

Edwin Schuller  ·  7 juli 2024  15:41

Ik begrijp hieruit (vanaf 08:25) dat die Canadese Kraanvogel van Denemarken toch een andere vogel betrof?

Wim Wiegant  ·  7 juli 2024  16:01

De opmerkingen van Frank en Edwin hierboven zijn inmiddels verwerkt. 

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?