Blog April 2024

Dick Groenendijk  ·  17 mei 2024  09:28

Leuk weer mannen! Als beheerder van het Noordhollands Duinreservaat zie ik met veel genoegen dat die patch hoog scoort (maar met veel ongenoegen dat de naam foutief geschreven is in de tabel!). En ook krab ik dagelijks achter mijn oren wat voor trucs er in hemelsnaam nodig zijn om Hans in te halen............. 

Maurice van Veen  ·  17 mei 2024  10:55

Hallo Dick, daar mag je Hans op aanspreken. De tabel is een dump uit het gedeelde document dat iedereen zelf invult. Maar we gaan het voor je aanpassen. 

Hans Groot  ·  21 mei 2024  23:04

Sorry, Dick! En bedankt voor het aanpassen van de naam :-)

Wietze Janse  ·  23 mei 2024  15:23

Ik heb het niet zo met die DPWC. Sinds die begonnen is is er in Nederland geen fatsoenlijke soort meer gevonden of te twitchen. België, gelukkig ontsnapt aan deze hype, gaat daarentegen wel lekker door. Men is tegenwoordig al blij om een Europese Kanarie en Bladkoning te 'scoren', terwijl de lat toch minimaal bij Citroenkanarie of Kroonboszanger moet liggen. Laten we weer in de verre omgeving gaan zoeken 😎


Jan Hein van Steenis  ·  24 mei 2024  13:14

@Henk: als je nu al over 120 staat is 140 een realistisch einddoel.

Dat is wat ik op mijn inmiddels bijna 13 jaar bezochte telpost annex local patch kan verwachten en ik sta nu op 124. Door een vakantie in april/mei mis ik wel een paar soorten dit jaar. Gisteren gelukkig toch nog een Bonte Vliegenvanger gevonden, hoewel een Lepelaar en twee Kraanvogels (niet eens jaarsoorten!) de show stalen.

Mijn droomsoort is overigens de op minder dan twee kilometer afstand broedende Fuut: blijkbaar is de plas in het gebied net te ondiep...

Vincent Stork  ·  24 mei 2024  14:30

Maar Wietze, dat gaat helemaal goedkomen. Vier maanden oefenen, dus nog acht maanden om jou naar al die 400 patches te lokken met dikke soorten. Je gaat het nog druk krijgen!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?