Kleine Vliegenvanger · 14-06-2023 · Veluwe · Sven Valkenburg

Dennis Meeuwissen  ·  1 juli 2023  18:00

Blijven gaaf!

Wim Wiegant  ·  1 juli 2023  18:24, gewijzigd 1 juli 2023  18:29

Foto's van geheimgehouden plekken, daar krijg ik altijd zo'n Vroege Vogels-gevoel van. Daar zeggen ze altijd: "Kijk nou, wat bijzonder, wat zeldzaam, wij zijn weer eens op een plek waar andere mensen niet mogen komen".  Ik weet het niet... 
Het is niet kwaad of beledigend naar de fotograaf bedoeld, het gaat mij om het idee... 
En dan is het ook nog eens een heel mooie foto...!

Sven Valkenburg  ·  1 juli 2023  20:01

Tja... Volgens mij is dit individu gedeeld in een groep met 250 leden? Heeft hij opengestaan op waarneming.nl? En was hij te zien voor DB'ers? Even los daarvan... dat deze soort verpest is voor, en door het grote publiek, zorgt voor steeds minder 'open' waarnemingen. En dat is eind van de rit, een trieste constatering Wim... Eens.

Folkert Jan Hoogstra  ·  1 juli 2023  21:22, gewijzigd 1 juli 2023  21:22

Dit geval is op een woensdag gepiept en is donderdagmiddag onder embargo gegaan dus was in principe voor iedereen te bezoeken. Ik ben best wel benieuwd hoe 'erg' het hier was. Ik heb gehoord dat er veel fotografen waren en dat er een boa onderweg was, maar wat er nu precies fout is gegaan... Wellicht dat iemand het weet?

Verder deels eens met Wim. Foto's van embargo soorten waarbij men door vrienden is uitgenodigd vind ik hier eigenlijk niet thuishoren. Dat voelt echt als een lange neus naar andere vogelaars. Maar als je een soort vind die op last van een andere partij verborgen moet worden gehouden vind ik dat nog een apart verhaal. 

Verder een gave foto!

Sven Valkenburg  ·  2 juli 2023  20:40, gewijzigd 2 juli 2023  22:35

Ik stond er slechts met drie andere, en de avond zelf tien (vogelaars) begreep ik... Ik heb deze foto / vogel bewust gedeeld, mede omdat hij voor iedereen 'tot de mogelijkheden' behoorde.

'Foto's van embargo soorten waarbij men door vrienden is uitgenodigd vind ik hier eigenlijk niet thuishoren' dat is in dit geval niet relevant m.i.

Helaas kan je niet alle vliegenvangers delen met het grote publiek, ik begrijp je FJ ;)

Folkert Jan Hoogstra  ·  3 juli 2023  11:54

Zo bedoel ik het ook inderdaad. Dat het hier niet relevant is.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?