28 oktober - 10 november 2019

Jacob Molenaar  ·  13 november 2019  18:34

Leuk stukje weer!

Paar op-/aanmerkingen: een aantal keer (5 als ik goed tel) staat er oktober, terwijl dit november moet zijn, als voorbeeld bijvoorbeeld de zwarte zeekoet op 10 oktober, dit moet natuurlijk november zijn. Verder is de soortnaam weggevallen bij de grote burgemeester van Vlissingen. Tot slot: bij de bruine boszanger van Stavoren staat 3 november oktober.

Diedert Koppenol  ·  13 november 2019  18:47

Dank, aangepast!

Frank van der Meer  ·  13 november 2019  21:21

En de Texelse Struikriet is nog altijd niet vertrokken, hoewel de tekst suggereert van wel. Of kan althans zo begrepen worden.

Diedert Koppenol  ·  13 november 2019  21:53

De periode loopt van 28 okt t/m 10 november. Vervolgwaarnemingen zullen dus genoemd worden in de volgende editie. Voor actuele(re) informatie zul je inderdaad gewoon DBA en wrn.nl moeten raadplegen.

Robert Keizer  ·  15 november 2019  16:09

Mooi stukje werk jongens! Eén vraagje waarom maken jullie van de waterspreeuw van Aalten een roodbuik? Op de foto die jullie geplaatst hebben wordt die schijn wellicht gewekt door de lichtinval. Ik heb 2 andere afbeeldingen van dezelfde vogel die mijn inziens een Zwartbuik laten zien.

Diedert Koppenol  ·  15 november 2019  17:06, gewijzigd 15 november 2019  17:11

@Robert: Zelf heb ik mij er niet dusdanig in verdiept verder dan de enkele toegevoegde afbeeldingen en de vogel was als Roodbuik ingevoerd (en goedgekeurd), dus vandaar. Zou inderdaad door lichtinval kunnen komen, ik pas het even aan. Dank!

Kees (C.J.G.) Scharringa  ·  17 november 2019  10:41

Om het verhaal van de Vale Gierzwaluwen nog leuker te maken: op 5 november was er tegelijkertijd met de twee vogels ten zuiden van Castricum aan Zee ook nog een vogel aanwezig bij Egmond aan Zee. Die heb ik opgegeven op waarneming.nl als zijnde ook in het NHDuinreservaat. Ik had beter Egmond aan Zee als plaats kunnen noemen. Nu leek het net of het een vervolgwaarneming was van de vogels bij Castricum. Zie voor details waarneming.nl.

Wim Wiegant  ·  17 november 2019  16:37, gewijzigd 17 november 2019  16:38

Wat een kei-gave nieuwe traditie is dit aan het worden…! Geweldig, hulde aan Diedert …! 

Wim Wiegant  ·  17 november 2019  17:17, gewijzigd 17 november 2019  17:17

Ik denk wel dat de Latijnse naam voor voedertafel (Mensam mensam) niet correct is. Het zal toch niet zo zijn dat de voedertafel de naamgever (of de moeder) is van alle tafels ? Ik denk dat het Mensa avem zou moeten zijn, maar het is een tijdje terug dat ik Latijn op school had (jaartje of 46)...

Jos Welbedacht  ·  17 november 2019  17:29

'Mensa aviaria' wordt het dan, of 'mensa avibus' (tafel voor vogels) ;D

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?