Jongens geen paniek, de meeste zaken die opgenoemd worden kunnen eenvoudig opgelost worden en zijn geen bugs:
- Sommigen moeten na installatie ook even opnieuw aan-/uitloggen om de Belgische Alerts ook beschikbaar te krijgen, dan opgelost.
- Vindt je dat je teveel Belgische piepen krijgt?
1) op de website onder je account (Belgian Bird Alerts) kan je instellen dat ze niet actief gepiept worden maar wel in je lijst/overzicht verschijnen
2) op de website onder je account (Belgian Bird Alerts) kan je ook profielen instellen, net als voor je Nederlandse waarnemingen
- Draai je op oudere versies van Android of iOS dan draait de App niet of minder (maar dat geldt voor alle andere Apps op je telefoon uiteindelijk ook), we gaan mee met de ontwikkelingen.
- Let op met instellen profielen, daarmee worden nog wel eens fouten gemaakt, waardoor het verkeerd gaat. Bij issues, zet ze even uit en kijk of je alles weer krijgt, indien dat goed loopt, stel ze opnieuw in.
Twee bugs aanwezig:
- Het sluiten van de App bij teruggaan naar vorig scherm. Is bekend, wordt aan gewerkt, zat niet in de testversie.
- Als vanuit België een zoogdier wordt doorgegeven komt hij door via de NL-alerts en verdwijnt. Nu hebben ze daar nooit zoogdieren en juist op de 1e dag vinden zij een Groenlandse Walvis ☹, het kan verkeren. Geen reden tot paniek, wordt ook aan gewerkt, zoogdieren zijn niet de hoofmoot van actieve piepjes.
Gelukkig komen alle berichten verder door als gebruikelijk.
Verder graag (persoonlijke) issues melden bij dutchbirdalerts@dutchbirding.nl, dan kunnen we het oppakken of je persoonlijk van advies voorzien, meeste kunnen we direct oplossen.