Wat moet je dan in Yucatan?

Jurgen van der Meer  ·  15 maart 2015  11:41

Prachtig verhaal en een schitterende bestemming! Hoe zit het eigenlijk met de Cozumel Thrasher?

Theo Admiraal  ·  15 maart 2015  12:05

De Cozumel Thrasher is na de laatste grote hurricanes verdwenen. Al 10 jaar zijn er geen waarnemingen meer van deze soort.

Gijsbert van der Bent  ·  15 maart 2015  12:06

Leuk weer Theo! We moeten maar eens een keertje afspreken. Gewoon in Nederland bedoel ik dan hoor.

Michel Veldt  ·  14 augustus 2015  13:03

Hi Theo, Eindelijk je verslag nog eens in detail gelezen! Heel herkenbaar en je conclusie wat betreft Uxmal onderschrijf ik helemaal. We zijn nu twee keer in Mexico geweest waarvan de eerste keer een rondreis westelijk tot aan Tuxtla Gutiérrez. Indien je zo'n rondje zou doen kan je bijvoorbeeld ook Palenque aandoen (een extreem goede vogelplek en de tempels liggen in vrijwel ongerept regenwoud. Daarnaast kan je naar canyon El Sumidero wat alleen al voor het uitzicht de moeite waard is. Ocelated Turkey hadden we in 2013 in Coba waar de soort voor zover ik weet vrijwel nooit gevonden wordt! Ben nu, na het voltooien van ons Zuid-Afrika verslag, begonnen met een verslag over deze twee reizen, een link zal ik t.z.t. hier posten. Groet Michel

Redmar Woudstra  ·  15 augustus 2015  18:28

Je kunt ook overwegen Guatemala in te gaan naar Tikal en evt. overnachten in El Remate. Tikal is goed voor Ocellated Turkey, Orange-breasted Falcon en meer. Veel echte jungle-soorten. Verblijf je in El Remate (30km zuidelijker, aan de oevers van het meer Petén Itza), dan kun je Cerro Cahui aandoen: een klein reservaat, waar Grey-throated Chat goed te doen is. Daarnaast veel van het gebruikelijke jungle-soorten. De toeristenbranche levert een goede shuttleservice en je kan voor niet al teveel geld van Cancun via Belize City naar Tikal.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?