De JNM ontdekt Blauwstaart op Schiermonnikoog

Thijs Fijen  ·  30 oktober 2011  21:55

JNM: de beste vogelopleiding van Nederland ;)

Willem Wind  ·  30 oktober 2011  21:59

Classic! Leuk stukje Niels. Nog gefeliciteerd met en bedankt voor je ontdekking! ;)

Sander Bot  ·  31 oktober 2011  08:16

Leuk stukje Niels!

Peter Lindenburg  ·  31 oktober 2011  09:17

leuk stuk Niels en van harte met de ontdekking. Heka Schier was altijd mijn favoriete JNM kamp en ik heb er leren vogelen (en het toen ik wat ouder was aan anderen geleerd)

Jan Bisschop  ·  31 oktober 2011  09:46

kan me de tijd nog herinneren dat je door je kampgenoten met kleren en al in het wad werd gegooid als je de DBA-lijn belde tijdens een JNM kamp! :-)

Gijsbert van der Bent  ·  31 oktober 2011  10:47

Sorry, maar ik had nog nooit van de JNM gehoord. Uiteraard wel van de NJN, waaruit enkele inmiddels fameuze vogelaars zijn voortgekomen. Even opgezocht voor mijn leeftijdgenoten of die NJN dan eigenlijk nog wel bestaat: ,,De NJN werkt samen met verschillende andere natuurorganisaties in Nederland en daarbuiten. Ten eerste is er vrij veel contact met de Jeugdbond voor Natuur- en Milieustudie, de tweede jeugdbond in Nederland die actief is in de natuur. De NJN heeft ongeveer twee keer zo veel leden als de JNM, maar verder zijn er maar een paar (moeilijk te benoemen) verschillen tussen de jeugdbonden. De NJN en de JNM organiseren soms samen activiteiten en wisselen hun activiteiten onderling uit.ยดยด Altijd handig om te weten, zeker als er door beide organisaties tijdens kampen op de Waddeneilanden fanatiek naar vogels wordt gezocht.

Peter Lindenburg  ·  31 oktober 2011  11:22

op een JNM Heka Schier van eind jaren 80 is de Spotlijster ontdekt door een JNMer (Marc van der Aa meen ik)

Garry Bakker  ·  31 oktober 2011  11:30, gewijzigd 31 oktober 2011  11:31

Gijs, ga je schamen! En kijk even op deze site

Leo JR Boon  ·  31 oktober 2011  19:12

Gijs, vroeger heetten ze de ACJN maar het Christelijke aspect was ver te zoeken en kwam er een naamsverandering. Mssch had je daar wel eens van gehoord?

Gijsbert van der Bent  ·  31 oktober 2011  21:43

Ja, natuurlijk ken(de) ik de ACJN (en bedankt Leo ). Mijn oren hebben waarschijnlijk nooit de moeite genomen om onderscheid te maken tussen NJN en JNM.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?