Marsh Tapaculo: nauwelijks bekend maar zeker niet onbemind

Max Berlijn  ·  16 februari 2011  09:03

Gaaf beschreven Teus, met die bewegende blaadjes, zie het helemaal voor me.. Volgens mij wordt bij het afspelen van een tape pas echt spannend als de vogel in kwestie stil wordt want dan is die onderweg.. Groet Max

Jan Hein van Steenis  ·  16 februari 2011  21:59

Vorig jaar heb ik 'm gehoord op de "traditionele plek", een fraai moeras met bromelia's, blaasjeskruid en "bulten" dunbladig gras. In dat gras zat-ie dus... hij moet zowat over onze voeten gekropen zijn... (http://www.travellingbirder.com/tripreports/reports/100401220616_birding_trip_report.pdf)

Johan van 't Bosch  ·  17 februari 2011  10:46

Inderdaad leuk om te lezen, Teus. Krijg ook meteen weer zin om die kant op te gaan...

Gijsbert van der Bent  ·  17 februari 2011  12:46

Spuuglelijke beesten, maar wel een spannend verhaal. En een verre schoonfamilie is soms handiger dan een goeie buur (of hoe ging dat spreekwoord ook weer...?).

Jan Hein van Steenis  ·  17 februari 2011  20:32

Spuuglelijk? Ik heb het genoegen gehad een Serra do Mar Tapaculo goed te zien, en dat was een schattig grijs bolletje. En aangezien de Marsh Tapaculo zelfs op basis van zijn zang volgens sommigen daar beter mee gelumpt kan worden, is dat vermoedelijk ook een schattig grijs bolletje. Desondanks kan ik niet zeggen dat ik het niet m'n eerste prioriteit is om alle Scytalopus-soorten ter wereld te zien.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?