Petsjorapieper · 01-11-2024 · De Vulkaan, Westduinpark, Den Haag · Gerjon Gelling

Folkert Jan Hoogstra  ·  1 november 2024  17:11

Goh bekend geluid. Beetje herinnerend aan zowel een kwikstaart als graszanger. Tja... sinds de Vlieland vogel nog steeds nooit een andere soort naar voren gekomen die ook zo'n roep produceert. 

Jan Hein van Steenis  ·  1 november 2024  17:14, gewijzigd 1 november 2024  17:15

Lijkt me weinig tegen in te brengen, maar de waarnemers van het mysterie van Vlieland hebben misschien nog andere opties (haha, ik had de reactie van Folkert Jan niet gezien).

Wat mij betreft gefeliciteerd!

Garry Bakker  ·  1 november 2024  20:07

Een felicitatie is wel op zijn plaats, pas het tweede (nog) officieuze geval voorzien van degelijke documentatie. Een mooie beloning voor je vele uren op die duintop!

Folkert Jan Hoogstra  ·  1 november 2024  20:49

@Garry,

Hier nog één, al is het verschil wellicht dat deze vogel helemaal niet gezien is. 

Max Berlijn  ·  2 november 2024  06:30, gewijzigd 2 november 2024  06:32

Heel knap, zal vast kloppen met wat we nu weten over wat we horen. Een uitdaging voor de commissie om dit goed te beoordelen in combinatie met het feit dat het een eerste voor NL is. Een bevriende vogelaar wees me er gisteren op dat het beroemde geval van Vlie immers toch ook gezien is (herkent als pieper) maar nooit aanvaard.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?